Niemiecka sieć marketów Lidl została globalnym partnerem Europejskiej Federacji Piłki Nożnej (UEFA). Umowa dotyczy europejskich eliminacji w 2023 roku, jak i turnieju finałowego Mistrzostw Europy w 2024 r.

W komunikacie podano, że wiodąca europejska sieć spożywczo-detaliczna poprzez takie partnerstwo zamierza podkreślić znaczenie świeżych owoców i warzyw oraz sportu dla aktywnego, zdrowego stylu życia. Sport, a w tym przypadku piłka nożna jest dobrym nośnikiem dla przesłania „zdrowego trybu życia”. Lidl chce, aby mecze eliminacyjne, a następnie sam turniej finałowy były przeżyciem dostępnym dla wszystkich, tak jak dostępne dla wszystkich produkty firmy. Ta dostępność ma być realizowana m.in. poprzez Strefy Kibica Lidla.
Przyszłoroczne Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO2024 zaplanowane są na okres od 14 czerwca do 14 lipca. Mecze obywać się będą na niemieckich stadionach. W sumie odbędzie się 51 spotkań.

Więcej w komunikacie: