Niedawno Rodger Hodgkiss, prezes Link4, zapowiadał na łamach „PB”, że w tym roku ubezpieczyciel, który od ośmiu lat ma straty, w końcu wypracuje zysk. W 2011 r. miał mieć „niewielką stratę”. Miał 13,451 mln zł — wynika z danych KRS. To znacznie mniej niż w latach ubiegłych (ponad 40 mln zł w 2010 r. i ponad 90 mln zł w 2009 r.). Jednak ponieważ łączna strata netto skumulowana z lat ubiegłych przekroczyła sumę kapitału zapasowego i rezerwowego oraz jedną trzecią kapitału zakładowego, to zgodnie z kodeksem spółek handlowych, akcjonariusze musieli na walnym zdecydować o dalszym funkcjonowaniu spółki.
— Dla RSA Polska jest najważniejszym rynkiem w regionie. Walne zgromadzenie się odbyło i zdecydowało, że spółka dalej będzie funkcjonować — mówi Marek Baran, rzecznik Link4.
— Nie mam wątpliwości, że RSA, właściciel Link4, wesprze polską spółkę — mówi jeden z ekspertów z rynku. Oliwy do ognia dolewa pozew zbiorowy 35 pośredników ubezpieczeniowych, którzy domagają się od ubezpieczyciela ponad 13 mln zł za szkody poniesione z powodu reklam, emitowanych kilka lat temu. Osaczone Link4 zapewnia nie ma jednak wątpliwości, że wyjdzie z kłopotów. Ubezpieczyciel zdaje sobie jednak sprawę, że nie można wiecznie mieć strat. Poprzedniemu właścicielowi zależało głównie na maksymalizacji sprzedaży, a od kiedy rządy objęło RSA, priorytetem jest rentowny wzrost.
— Liczymy, że w tym roku firma będzie już rentowna — zaznacza Marek Baran. Szanse są. Link4, jeszcze dwa lata temu działający wyłącznie w modelu direct, dynamicznie rozwija również sprzedaż polis przez pośredników ubezpieczeniowych. Od tego czasu w spółce spadły koszty akwizycji i wzrósł przypis składki. Agenci ubezpieczeniowi komentują, że na biznes ubezpieczyciela dobrze wpływają… pośrednicy, z którymi kilka lat temu toczył marketingową wojnę i którzy wytoczyli mu za to pozew zbiorowy. Zdaniem Marka Barana, pozew jest całkowicie bezzasadny. Dodaje, że dotychczasowe wyroki w sprawie reklam Link4 potwierdzały, że nie wprowadzały one klientów w błąd i nie wpływały na ich decyzje. Link4 chce się angażować w nowe obszary, m.in. floty oraz mały i średni biznes.
81,8 mln zł Tyle składki zebrał Link4 w pierwszym kwartale. To o 15,6 proc. więcej niż przed rokiem.