Attention Insight rozwija bazującą na sztucznej inteligencji (AI) platformę do projektowania oraz testowania kampanii reklamowych i stron internetowych. Technologiczny koncept stworzony na Litwie znalazł uznanie w oczach inwestorów, w tym polskiego funduszu finansującego start-upy - Movens VC. Wspólnie z litewskim funduszem Open Circle Capital i Litewską Agencją Wspierania Biznesu na rozwój spółki wyłożyli łącznie ponad 800 tys. EUR. Kwota nie jest duża, jak na inwestycje na międzynarodowym rynku venture capital, niemniej jednak ułatwia litewskiej spółce m.in. wejście z biznesem do Polski. Firma uruchomiła już swój oddział w Warszawie.
– W tym roku dotrzemy do kolejnych 15 tys. użytkowników - specjalistów od marketingu, agencji, mediów informacyjnych i firm zajmujących się handlem elektronicznym. Skoncentrujemy się bardziej na ogromnym i szczególnie perspektywicznym polskim rynku oraz polskich agencjach – zapowiedziała Kamilė Jokubaitė, współzałożycielka Attention Insight.

Dotychczas litewska spółka pozyskała na świecie ponad 5 tys. użytkowników, m.in. ze Stanów Zjednoczonych, z Niemczech czy krajów skandynawskich.
Zdaniem Artura Banacha, partnera w Movens VC, rozwiązanie proponowane przez Attention Insight ma szansę „zrewolucjonizować sposób, w jaki marketerzy, graficy czy specjaliści od ‘user experience’ i ‘user interface’ pracują nad kampaniami czy stronami internetowymi”.
Attention Insight swoje rozwiązanie rozwija od 2018 r. Na podstawie bazy danych zawierającej ponad 30 tys. obrazów ocenionych w badaniach eye-trackingowych przewiduje, w jaki sposób w danej kampanii rozłoży się uwaga odbiorców.