Logistyczny wizerunek

RFA, FOT. TR
opublikowano: 28-02-2013, 00:00

Trzy pytania do... Agnes Hernad, dyrektor ds. obsługi klienta i zrównoważonego rozwoju na Wschodnią i Środkową Europę w Maersk Line

1 „Puls Biznesu”: Jakie działania trzeba podejmować w logistyce, by budować wizerunek firmy?

Ważne, by być partnerem, z którym klient może się skonsultować w razie potrzeby, a nie wyłącznie firmą transportową dostarczającą coś z punktu A do punktu B. Kolejnym elementem może być chociażby strategia dotycząca ochrony środowiska, tak jak w naszym przypadku. Jesteśmy firmą, która je zanieczyszcza, co do tego nie ma wątpliwości. Ale od dłuższego czasu pracujemy nad ograniczaniem negatywnego wpływu na środowisko. Emitujemy już mniej zanieczyszczeń, niż wynosi średnia dla całej branży. Zarazem inwestujemy w nowe rozwiązania i technologie, które pozwolą jeszcze bardziej ograniczyć emisję. Poza tym podejmujemy działania z zakresu CSR, także na szczeblu lokalnym. Na przykład na Węgrzech wyremontowaliśmy ogród dla dzieci przy jednej ze szkół, a nasi koledzy w Polsce pomalowali niedawno szkołę. Staramy się również pomagać w biedniejszych regionach świata, np. w Afryce, budując szkoły.

2 Jakie błędy można przy tym popełnić i jak ich uniknąć?

Moim zdaniem najgorszym błędem jest brak chęci poznania łańcucha dostaw klienta. Powoduje to, że tylko dostarczamy usługę, nie próbując nawet dociec, czego klient tak naprawdę potrzebuje. A kontrahenci są coraz bardziej wymagający i cenią sobie to, że mogą z firmą dodatkowo skonsultować pewne sprawy. Może to dotyczyć różnych rzeczy. Na przykład klient ma problem z jakimś ładunkiem, który przewozi dla niego inna firma. Wtedy dzwoni do nas, przedstawia sytuację i pyta, czy możemy mu zasugerować jakieś rozwiązanie? W rzeczywistości takie sytuacje często się zdarzają. Najpierw jednak należy zbudować z klientem odpowiednią relację.

3 Czy pani zdaniem coraz trudniej budować dobry wizerunek? W końcu dzisiaj prawie każde większe przedsiębiorstwo podejmuje podobne starania.

20 lat temu prawie nikt nie prowadził takich działań, ani o nich nie mówił. Dzisiaj to praktycznie konieczność. Już nie chodzi o to, czy jest łatwiej, czy trudniej, lecz o to, że po prostu trzeba to robić.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RFA, FOT. TR

Polecane