Logistyczny wizerunek

RFA, FOT. TR
opublikowano: 28-02-2013, 00:00

Trzy pytania do... Agnes Hernad, dyrektor ds. obsługi klienta i zrównoważonego rozwoju na Wschodnią i Środkową Europę w Maersk Line

1 „Puls Biznesu”: Jakie działania trzeba podejmować w logistyce, by budować wizerunek firmy?

Ważne, by być partnerem, z którym klient może się skonsultować w razie potrzeby, a nie wyłącznie firmą transportową dostarczającą coś z punktu A do punktu B. Kolejnym elementem może być chociażby strategia dotycząca ochrony środowiska, tak jak w naszym przypadku. Jesteśmy firmą, która je zanieczyszcza, co do tego nie ma wątpliwości. Ale od dłuższego czasu pracujemy nad ograniczaniem negatywnego wpływu na środowisko. Emitujemy już mniej zanieczyszczeń, niż wynosi średnia dla całej branży. Zarazem inwestujemy w nowe rozwiązania i technologie, które pozwolą jeszcze bardziej ograniczyć emisję. Poza tym podejmujemy działania z zakresu CSR, także na szczeblu lokalnym. Na przykład na Węgrzech wyremontowaliśmy ogród dla dzieci przy jednej ze szkół, a nasi koledzy w Polsce pomalowali niedawno szkołę. Staramy się również pomagać w biedniejszych regionach świata, np. w Afryce, budując szkoły.

2 Jakie błędy można przy tym popełnić i jak ich uniknąć?

Moim zdaniem najgorszym błędem jest brak chęci poznania łańcucha dostaw klienta. Powoduje to, że tylko dostarczamy usługę, nie próbując nawet dociec, czego klient tak naprawdę potrzebuje. A kontrahenci są coraz bardziej wymagający i cenią sobie to, że mogą z firmą dodatkowo skonsultować pewne sprawy. Może to dotyczyć różnych rzeczy. Na przykład klient ma problem z jakimś ładunkiem, który przewozi dla niego inna firma. Wtedy dzwoni do nas, przedstawia sytuację i pyta, czy możemy mu zasugerować jakieś rozwiązanie? W rzeczywistości takie sytuacje często się zdarzają. Najpierw jednak należy zbudować z klientem odpowiednią relację.

3 Czy pani zdaniem coraz trudniej budować dobry wizerunek? W końcu dzisiaj prawie każde większe przedsiębiorstwo podejmuje podobne starania.

20 lat temu prawie nikt nie prowadził takich działań, ani o nich nie mówił. Dzisiaj to praktycznie konieczność. Już nie chodzi o to, czy jest łatwiej, czy trudniej, lecz o to, że po prostu trzeba to robić.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RFA, FOT. TR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu