Spółka w maksymalnym stopniu wykorzystuje sezon letnich budów oraz remontów drogowych. Na budowane odcinki autostrad A2 (Poznań-Konin) oraz A-4 (Kraków-Katowice) dostarcza również asfalty modyfikowane, charakteryzujące się przede wszystkim zwiększoną odpornością na wszelkiego rodzaju deformacje.
Zgodnie z rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych
na lata 2007
-2015, począwszy od 2008 r., znacznemu przyspieszeniu ulegnie
budowa autostrad w Polsce. W ramach programu planowana jest m.in. realizacja
trzeciego odcinka autostrady A-1 (Nowe Marzy-Toruń, Toruń-Stryków,
Pyrzowice-Maciejów), gdzie LOTOS Asfalt również planuje dostarczać swoje
produkty.
Dzięki unowocześnieniu produkcji oraz wprowadzeniu do oferty nowych rodzajów asfaltów LOTOS osiągnął pozycję lidera krajowego rynku.
W samym 2006 r. klientom w Polsce i zagranicą LOTOS Asfalt sprzedał prawie 800 tys. ton asfaltów. To o ponad 250 tys. ton więcej niż dwa lata temu. Bieżący rok ma zamknąć się sprzedażą na poziomie miliona ton w Polsce i w eksporcie. LOTOS szacuje, że cały krajowy rynek asfaltów wynosi ponad 1,4 mln ton produktów rocznie.
- Mało kto wie, że pod względem wielkości sprzedaży asfaltów jesteśmy szóstą firmą w całej Europie - podkreśla Krzysztof Brygała, prezes LOTOS Asfalt - W 2006 r. eksport z naszych centrów dystrybucyjnych w Jaśle i Czechowicach wzrósł pięciokrotnie w stosunku do 2005 r. Wysokiej jakość asfalty z LOTOSU trafiły między innymi do Niemiec, Austrii, Ukrainy, Czech, Węgier, Słowacji i Rumunii.
Dzięki realizacji Programu Kompleksowego Rozwoju Technicznego Grupy LOTOS rafineria w Gdańsku zwiększy znacznie podaż wysokiej jakości asfaltów. W 2012 r. spółka pragnie produkować nawet 1,3 mln ton asfaltów. Zwiększa to dostępność produktów tak potrzebnych do rozbudowy krajowej infrastruktury drogowej m.in. pod kątem organizowanych w Polsce i na Ukrainie finałów mistrzostw Europy w piłce nożnej.
W ubiegłym roku spółka LOTOS Asfalt otrzymała medal XII. Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego Autostrada Polska, które odbyły się w Kielcach. Firmę wyróżniono za drogową emulsję asfaltową Jasbit K3 60 SS. Emulsja została opracowana zgodnie z potrzebami polskiego drogownictwa w zakresie modernizacji nawierzchni asfaltowych. Jasbit K3 60 SS jest produktem ekologicznym, posiadającym Aprobatę Techniczną Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.
Dotychczas wszystkie tego typu emulsje asfaltowe produkowano w Polsce z importowanych asfaltów, powstałych na bazie tzw. rop wenezuelskich. W 2005 r. LOTOS Asfalt jako pierwsza firma w Polsce wyprodukował emulsje na bazie asfaltu pochodzącego z gdańskiej rafinerii. Pozwoliło to zastąpić surowiec importowany krajowym.
Spółka LOTOS Asfalt powstała w kwietniu 2004 r., w
czerwcu tego samego roku firma przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii
w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w
Czechowicach. Spółka dysponuje aktualnie trzema ośrodkami produkcyjnymi: w
Gdańsku, Jaśle i Czechowicach. Do klientów
w Polsce i zagranicą trafiają
produkowane w nich asfalty drogowe klasyczne
i modyfikowane, asfalty
przemysłowe, a także emulsje oraz specyfiki asfaltowe.
Asfalty z LOTOSU stosowane są m.in. przy budowie
największych autostrad w Polsce - m.in. A-1, A-2 i A-4. Wiele dróg krajowych,
np. DK-1 odc. Bielsko-Biała - Cieszyn oraz odc. Skoczów - Cieszyn; obwodnica
Otmuchowa, "Średnicówka" w Katowicach, czy "Zakopianka" modernizowanych jest z
wykorzystaniem asfaltów produkowanych przez LOTOS Asfalt.