LPP będzie sprzedawać w całej UE

Zagranica wkrótce zacznie przeważać w działalności LPP, które najbardziej podkręca tempo marce Sinsay.

To był ostatni kwartał, kiedy polski rynek odpowiadał za więcej niż 50 proc. powierzchni i większą część przychodów — mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Zobacz więcej

Historyczny moment: Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP, mówi o historycznej chwili dla spółki. W drugim półroczu 2018 r. udział powierzchni sprzedażowej za granicą przekroczy ponad połowę, a więc będzie wyższa niż na rodzimym, polskim rynku. Fot. Marek Wiśniewski

W II kw. właściciel Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay, pokazał 16 proc. wzrostu sprzedaży w Polsce, do 1,093 mld zł, a łączne przychody wyniosły 2,049 mld zł. Od kwietnia do czerwca więcej przychodów za granicą niż w Polsce już wygenerowały Reserved i Cropp, natomiast najszybszy, bo 36-procentowy, wzrost sprzedaży ogółem osiągnął szyld Sinsay.

— Przy takim tempie rozwoju Sinsay stanie się w przyszłym roku drugą po Reserved marką w naszym portfelu — dodaje Przemysław Lutkiewicz.

Po I półroczu spółka była obecna w 20 krajach w ponad 1,76 tys. sklepów, a na ten rok planuje wejście do trzech — pod koniec sierpnia uruchomiła pierwszy sklep Reserved w Izraelu, w tym tygodniu ruszy pierwsza placówka w Słowenii, a w październiku w Kazachstanie. Na przyszły rok zaplanowała debiut w Bośni i Hercegowinie oraz Finlandii. W pierwszej połowie 2019 r. chce uruchomić e-sklep dla wszystkich krajów UE, który obsługiwany będzie, na razie, z Polski. Obecnie e-commerce funkcjonuje w 17 krajach. Dodanie brakujących krajów UE będzie oznaczało dotarcie do 35 rynków.

Łącznie planowane inwestycje 2018 r. mają wynieść około 590 mln zł, w kolejnym 690 mln zł, a w 2020 r. — 790 mln zł. Wzrost jest związany m.in. z wartą 400 mln zł budową magazynu w Brześciu Kujawskim, w którym pracować ma 1000 osób. Zacznie działać w 2021/22 i to z niego wysyłane będą kolekcje Reserved do salonów na świecie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

LPP

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / LPP będzie sprzedawać w całej UE