LPP na GPW pojawi się we wrześniu
Giełdowy debiut LPP, gdańskiej firmy odzieżowej, nastąpi we wrześniu. Środki z emisji mają być przeznaczone na budowę sieci sklepów nie tylko w Polsce, ale także w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
We wrześniu gdańska firma odzieżowa LPP ma zadebiutować na rynku równoległym GPW. Oferentem emisji będzie COK BH. Środki z niej pozyskane (której wartości zarząd nie chce ujawnić) mają być przeznaczone m.in. na rozwój sieci sklepów LPP Fasion Point.
Ryzykowny debiut
— Spodziewamy się debiutu już we wrześniu — mówi Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP.
Zdaniem Tomasz Orła, analityka DM BIG BG, nie jest to najlepszy okres na giełdowy debiut.
— Emisji powinna towarzyszyć dobra koniunktura. To od niej w dużym stopniu zależy cena emisyjna. Sytuacja spółek tekstylnych jest bardzo słaba. Nie oznacza to jednak fiaska emisji LPP. Wiele będzie zależało od wyników firmy — mówi Tomasz Orzeł.
W ciągu dwóch lat spółka zwiększała zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk netto. W tym roku ma na czysto zarobić 11 mln zł przy przychodach ponad 141 mln zł.
Powrót do kraju
Dotychczas wyroby spółki wykonywane były wyłącznie w Chinach.
— Taki sposób produkcji praktykowany jest przez największych światowych dostawców odzieży. Chodzi przede wszystkim o niższe koszty produkcji. Jednak zlecenia krajowe mają też dobrą stronę, bo szybciej można reagować na trendy rynkowe. Obecnie w Polsce — w ujęciu ilościowym — produkujemy 3 proc. naszych ubrań. Odsetek ten będzie się zwiększał — mówi Dariusz Pachla.
Ubrania LPP są dystrybuowane zarówno przez sklepy firmowe, jak i duże sieci handlowe. Głównymi zagranicznymi odbiorcami są kontrahenci ze Słowacji, Węgier, Czech, Słowenii, Rosji i Ukrainy.
— Eksport stanowi około 10 proc. wartości sprzedaży. W przyszłości planujemy otwarcie własnych sklepów w tych krajach — twierdzi Dariusz Pachla.
Akcjonariuszami spółki są dwie osoby prywatne, dwaj inwestorzy finansowi z Wielkiej Brytanii oraz COK BH. Kapitał własny spółki wynosi 25 mln zł. W 1999 r. firma wyprodukowała 4 mln sztuk odzieży.