Sukces oferty wnętrzarskiej w Sinsayu i rosnąca popularność tego typu artykułów skłoniło notowane na GPW LPP do wprowadzenia nowej kategorii w swojej flagowej marce – Reserved. Oferta Reserved Home właśnie pojawiła się w jej sklepie internetowym, po półtora roku przygotowań.
Oferta będzie szersza
Spółka zapowiedziała ten ruch podczas grudniowej prezentacji kwartalnych wyników, teraz podała szczegóły. Prace nad rozszerzeniem oferty rozpoczęła już w drugiej połowie 2021 r., a projektować zaczęła w ubiegłym roku. Portfolio obejmuje prawie 700 produktów do domu i wystroju wnętrz, a docelowo ma wzrosnąć do ok. 1,3 tys. pozycji.
„Około 15 proc. oferty stanowią wyroby w standardzie premium oraz pochodzące z bardziej zrównoważonych źródeł, powstałe na bazie naturalnych materiałów i surowców. Asortyment jest dostępny dla szerokiej grupy konsumentów dzięki zachowaniu korzystnego stosunku cen do jakości” – mówi cytowana w komunikacie prasowym Alina Raszkowska, dyrektor departamentu akcesoria w Reserved.

Współpraca z polskimi markami
W nowej ofercie marki znalazły się produkty dla noworodków i starszych dzieci, wyposażenie kuchni, czy artykuły łazienkowe (tekstylia i akcesoria). Firma planuje też kolekcje sezonowe. Na razie obejmują m.in. artykuły dla zwierząt i świece zapachowe, ale pojawią się też produkty świąteczne i outdoorowe (np. na piknik).
Ofertę Reserved Home mają wyróżnić wspólne kolekcje z uznanymi polskimi markami. Obecnie stanowią one 15 proc. asortymentu, to m.in. wyroby szklane i ceramika powstałe we współpracy z Zakładami Porcelany Stołowej Lubiana oraz Krośnieńskimi Hutami Szkła Krosno. Polskich dostawców ma być coraz więcej.
„Chcemy w ten sposób wspierać rodzimych przedsiębiorców. Wspólne projekty z renomowanymi polskimi producentami to jednocześnie okazja do upowszechniania krajowego rzemiosła oraz do promowania polskiej kultury za granicą” – mówi Joanna Karbowy, menedżer produktu Reserved Home.
Nowa kategoria jest dostępna w e-sklepie Reserved na prawie 30 rynkach, także w Europie Zachodniej (m.in. w Niemczech i Francji).
Po pozytywnym odbiorze kolekcji home&living w Sinsayu spółka zdecydowała się na rozszerzenie asortymentu również pod marką Reserved, co zapowiedziała w grudniu. Stanowi to dopełnienie oferty. Od dłuższego czasu tego typu produkty są dostępne u konkurencji np. w Zara Home i H&M Home. Generalnie kategoria ta cechuje się wyższą marżowością ze względu na mniejszą skalę promocji oraz mniejszy udział zwrotów, więc jej wpływ na wyniki powinien być umiarkowanie pozytywny. Umiarkowanie, ponieważ nie zakładamy, że udział kategorii home&living w całej strukturze sprzedaży będzie znaczący.