Kowalski liczący na niskie ceny najchętniej idzie do Biedronki, w poszukiwaniu jakościowych produktów zagląda do Almy, za modnymi ubraniami rozgląda się w H&M i pokłada spore zaufanie w kosmetykach i chemii z Rossmanna. Prym w jego sercu i duszy wiedzie jednak Allegro, uznawane przez Polaków za miejsce najbardziej godne polecenia znajomym i najlepiej obsługujące klientów, w którym dodatkowo znaleźć można najwięcej różnorodnych produktów — takie są wyniki najnowszego badania OC&C Strategy Consultants, w którym sprawdzono opinie klientów na temat prawie 50 sieci handlowych, działających w Polsce.

W badaniu jest sporo smaczków: okazuje się m.in., że IKEA mieści się w czołowej piątce w każdej kategorii prócz jakości produktów, a dwie największe sieci dyskontowe (Biedronka i Lidl) zdaniem Polaków dystansują spożywczych konkurentów pod względem proporcji ceny do jakości. Najtańsze sieci dyskontowe poprawiają wizerunek nie tylko nad Wisłą, ale również na całym świecie — od ubiegłego roku ich postrzeganie w badaniu OC&C poprawiło się o 27 proc., czyli więcej, niż zanotowała jakakolwiek inna kategoria sklepów.
Więcej w środowym "Pulsie Biznesu" oraz archiwum PB>>