Lubuskie: dotacyjne szanse w 2012

Sylwester Sacharczuk
opublikowano: 20-12-2011, 00:00

W przyszłorocznych konkursach o unijne dofinansowanie na firmy czeka 27 mln EUR.

Przedsiębiorcy z lubuskiego już mogą rozpocząć przygotowania wniosków do zbliżających się naborów. Zarząd województwa przyjął harmonogram konkursów na przyszły rok, z którego wynika, że na wsparcie firm w przyszłym roku przeznaczonych zostało 27,2 mln EUR. Te pieniądze pochodzą z dodatkowych funduszy na Lubuski Regionalny Program Operacyjny (LRPO) z Krajowej Rezerwy Wykonania (KRW) oraz dostosowania technicznego.

— Stawiamy na przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MSP, bo to najbardziej aktywna grupa naszych beneficjentów. Na 1,7 tys. wniosków o dotacje od nich pochodzi aż 1,3 tys. Są aktywni i nie boją się podejmować ryzyka, mimo że w wielu przypadkach mają bardzo kosztowne projekty, a mogą liczyć na dofinansowanie obejmujące mniej niż połowę wydatków — mówi Elżbieta Polak, marszałek województwa lubuskiego.

Trzy konkursy odbędą się w ramach priorytetu 2, którego celem jest wzrost inwestycji w przedsiębiorstwach i wzmocnienie ich potencjału. Na nie będzie prawie 13 mln EUR. To pieniądze na projekty związane z badaniami i rozwojem, m.in. innowacyjne technologie i zakup sprzętu. Dofinansowanie obejmie tylko projekty, które można zrealizować w czasie 12 miesięcy. Firmy mogą się ubiegać o dotacje o wartości maksymalnie 35 proc. kosztów projektu. Najwyższe możliwe dofinansowanie to 500 tys. EUR. Do wzięcia są też pieniądze na ochronę środowiska. Na podział czeka aż 10,5 mln EUR. Premiowane będą projekty związane z efektywnością energetyczną, przede wszystkim obejmujące termomodernizację obiektów z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.

4 mln EUR zostały przeznaczone na projekty polegające na pośrednim wsparciu sektora MSP przez rozwój i promocję stref aktywności gospodarczej.

Aż cztery z pięciu konkursów zostaną ogłoszone w I kw. 2012 r. Dokładne terminy nie są jeszcze znane. Więcej szczegółów można uzyskać w departamencie lubuskiego RPO.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane