Największy niemiecki przewoźnik lotniczy już wcześniej informował, że zamierza skupić się w tym roku na wzroście jakości i ograniczy wzrost w szczycie sezonu letniego do 1,9 proc.

Przychody grupy powinny wzrosnąć w średnim, jednocyfrowym obszarze procentowym – napisał przewoźnik w oświadczeniu, dodając, że oszczędności kosztów zrekompensują 650 mln EUR (735 mln USD) dodatkowych kosztów paliwa spodziewanych w tym roku.
Przejęcie Air Berlin przez Lufthansę wyeliminowało co prawda kluczowego konkurenta na rynku macierzystym, ale koszt integracji operacji zaszkodził rentowności i cenie akcji, która spadła o 12 procent w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Ostatnie kwartał 2018 r. nie był specjalnie udany dla Lufthansy, która zatrudnia ponad 145 tys. pracowników. Spółka odnotował bowiem 11 proc. spadek zysku przed odsetkami i podatkami (EBIT) do kwoty 378 mln EUR, co było rezultatem kształtującym się nieco poniżej średniej prognoz analityków, która wynosiła 397 mln EUR.
W całym 2018 r. marża EBIT spadła do 7,9 proc. z 8,3 proc. rok wcześniej. Prognoza na ten rok zakłada natomiast wynik z przedziału 6,5 do 8 proc.