Lux-Med celuje i strzela

MB
opublikowano: 31-01-2008, 00:00

Firma medyczna należąca do funduszu private equity Mid Europa chce się rozrastać o 6-8 placówek rocznie. O pieniądze się nie martwi.

Firma medyczna należąca do funduszu private equity Mid Europa chce się rozrastać o 6-8 placówek rocznie. O pieniądze się nie martwi.

Lux-Med, którego logo jest jednym z najbardziej znanych wśród prywatnych firm medycznych, otworzył wczoraj nową placówkę na Pradze-Południe.

— Klinika mieści 34 gabinety specjalistyczne i konsultacyjne, a także pełny moduł medycyny pracy. Ponadto w klinice można wykonać m.in. USG, RTG, badania laboratoryjne. To jedyna taka placówka w tej części Warszawy. Bez wątpienia będzie to sukces. Mamy w okolicy wielu klientów — mówi Anna Rulkiewicz, prezes Lux-Medu. i Medycyny Rodzinnej.

To dopiero początek planów.

— Chcemy otwierać 6-8 placówek rocznie. Najbliższe inwestycje to m.in.: nowa klinika na Ursynowie, w Gdyni, w Krakowie, a także w mniejszych miastach, jak Bydgoszcz, Opole — zapowiada prezes.

Do tego dochodzą placówki otwierane pod logo Medycyny Rodzinnej.

— Ponieważ jest zapotrzebowanie na usługi medyczne w ramach taniego abonamentu w Poznaniu czy Katowicach, Medycyna Rodzinna uruchomi tam swoje kliniki — wyjaśnia Anna Rulkiewicz.

Wszystko za pieniądze Mid Europa Partners, funduszu private equity, który jest właścicielem obu firm.

— Dzięki sporemu kapitałowi możemy też myśleć o rozwoju centrum diagnostycznego — mówi Anna Rulkiewicz.

Już teraz w ramach Medycyny Rodzinnej działa spółka Avi, dysponująca dobrym sprzętem diagnostycznym, a w ramach Lux-Medu — Fado — oferująca diagnostykę mobilną.

Zarząd obu firm nie zaprzecza również, że chętnie widziałby w swoich strukturach Centrum Medyczne LIM. Choć być może będzie musiał stoczyć o spółkę batalię z PZU. Ubezpieczyciel od jakiegoś czasu patrzy na nią łakomym wzrokiem.

— Chętnie byśmy przyłączyli do Lux-Medu i Medycyny Rodzinnej kolejną firmę, ale do tego musi być wola po drugiej stronie — dodaje Anna Rulkiewicz.

Wyniki Lux-Medu za 2007 r. nie są jeszcze znane, ale zarząd zapewnia, że są bardzo dobre. W I półroczu spółka zwiększyła sprzedaż do 64,5 mln zł, czyli o 39 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MB

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Lux-Med celuje i strzela