Czytasz dzięki

Magiczny Dywan uczy i bawi

  • DI
opublikowano: 23-09-2020, 17:11

Kurz i nuda – wielu ludziom tak mogą się kojarzyć muzealne ekspozycje, jednak rzeczywistość od dawna wygląda inaczej.

Wystawy ożywają – dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technicznych stają się coraz bardziej interaktywne i multimedialne. Technologie, np. interaktywna podłoga, w którą są wyposażone m.in. kaliski ratusz i Muzeum Romantyzmu w Opinogórze, urozmaicają ekspozycję i przyciągają kolejnych gości.

Zabytki w kolorze

fot. Urząd Miasta Kalisza

Kalisz to malownicze miasteczko o bogatej historii. Jego największą atrakcją jest Główny Rynek, na którym znajduje się wzniesiony sto lat temu ratusz. Niedawno jego wieża przeszła remont i została udostępniona zwiedzającym. Turyści znajdą w niej wystawę dotyczącą dziejów miasta i jego zabytków.  Najważniejsze obiekty, m.in. basztę Dorotka, Most Kamienny, Pałac Trybunalski i budynek Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego, można obejrzeć dzięki interaktywnej podłodze Magiczny Dywan i aplikacji stworzonej na potrzeby ratusza.
– Urządzenie stanowi element ratuszowej ekspozycji, który przykuwa uwagę szczególnie najmłodszych gości. Przybyli mają możliwość nadania kolorystyki miastu. Na początku prezentacji widok na śródmieście jest czarno-biały, ale za sprawą odwiedzających – turystów i mieszkańców Kalisza – nabiera koloru, a na mapie pojawiają się najciekawsze zabytki – mówi  Grażyna Dziedziak, naczelnik wydziału kultury i sztuki, sportu i turystyki Urzędu Miasta Kalisza. 
Elementy interaktywne uatrakcyjniają też zwiedzanie Muzeum Romantyzmu w Opinogórze (okolice Ciechanowa). W odnowionym neogotyckim pałacu zgromadzone są pamiątki związane z rodziną Krasińskich, a w szczególności z Zygmuntem Krasińskim, jednym z naszych wieszczów narodowych. To miejsce przyciąga nie tylko miłośników literatury, lecz także zainteresowanych architekturą i historią. Wykorzystywany przez muzeum Magiczny Dywan i specjalne aplikacje pozwalają odbyć wirtualny spacer, ułożyć puzzle, wcielić się w rolę archeologa i obejrzeć z lotu ptaka cały zespół pałacowo-parkowy.
W interaktywną podłogę inwestują nie tylko muzea, lecz także ośrodki wypoczynkowe. 
– Interaktywne gry i zabawy edukacyjne na Magicznym Dywanie doskonale uzupełniły ofertę naszego ośrodka. Najmłodsi goście bardzo szybko przekonują się do tej zabawy, a rodzice doceniają nowoczesną formę edukacji połączonej z rozrywką – mówi Wojciech Kreft, właściciel pensjonatu Wojciech we Władysławowie.

Inteligentna rozrywka

Fot. pensjonat-wojciech.pl

Interaktywna podłoga to urządzenie, które powstało przede wszystkim z myślą o edukacji – miało być multimedialnym narzędziem wspierającym szkolne nauczanie. Składający się z interaktywnego projektora, komputera i czujnika ruchu Magiczny Dywan szybko znalazł wiele nowych zastosowań. 
– Urządzenie powstało, by przekazywać wiedzę w atrakcyjny dla dzieci sposób. Połączenie zabawy i nauki sprawdza się jednak nie tylko w szkolnej klasie, dlatego Magiczny Dywan równie chętnie stosowany jest w świetlicach i kącikach zabaw, a także przez muzea, obiekty turystyczne i ośrodki wczasowe. Z jednej strony podnosi atrakcyjność turystyczną, z drugiej – zapewnia inteligentną rozrywkę. Cały czas pracujemy nad jego udoskonalaniem. Niedawno wprowadziliśmy na rynek nową wersję – Magiczny Dywan onEVO, dzięki której multimedialne gry i quizy są jeszcze bardziej atrakcyjne wizualnie i dźwiękowo – twierdzi Wojciech Muliński, członek zarządu firmy Funtronic, produkującej Magiczny Dywan.

Autor zdjęcia na stronie głównej: pensjonat-wojciech.pl

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane