Tylko co dziesiąty obiekt nie przekroczył 30-procenowego obłożenia podczas długiego weekendu (30 kwietnia-4 maja), a jedna czwarta zanotowała prawie komplet gości (ponad 90 proc.) – wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego przeprowadzonej zaraz po majówce.
W kategorii hoteli biznesowych 46 proc. nie sprzedawało specjalnej oferty na majówkę, a obłożenie poniżej 30 proc. zanotowało 8 proc. obiektów. Hoteli zapełnionych w więcej niż połowie było 40 proc., w tym 21 proc. miało frekwencję powyżej 70 proc.
Natomiast hotele wypoczynkowe bez wyjątku przygotowały ofertę na majówkę i nic dziwnego, bo nie tylko nie było obiektów, których obłożenie wyniosło poniżej 30 proc., ale żaden nie zanotował niższej frekwencji niż 50 proc. Obiektów zapełnionych powyżej 70 proc. było 82 proc., a 55 proc. osiągnęła frekwencję powyżej 90 proc.
Wysoką Frekwencję podczas majówki w obiektach należących do Zdrojowa Invest & Hotels, wraz z siostrzanym VacationClub.pl, potwierdza Jan Wróblewski, współzałożyciel firmy.
– Obłożenie podczas weekendu majowego w miejscowościach wypoczynkowych było porównywalne do ubiegłego roku, czyli na poziomie 70-100 proc., niezależnie od lokalizacji nad morzem czy w górach. Niższy poziomy obłożenia notują za to obiekty, gdzie jest duża konkurencja w ofercie noclegowej, np. w Międzyzdrojach, Pobierowie czy Kotlinie Jeleniogórskiej – mówi Jan Wróblewski.
Również rezerwacje na cały maj w hotelach wypoczynkowych osiągnęły - na początku tego miesiąca - wyższe wyniki, niż miesiąc wcześniej rezerwacje na kwiecień. Tylko 9 proc. obiektów uzyskało frekwencję poniżej 30 proc., a 59 proc. mogło pochwalić się obłożeniem powyżej 50 proc.