Maksymalny koszt programu odejść w PKP Cargo ustalony na 301 mln zł

ISBNews
16-01-2015, 15:00

PKP Cargo przyjęło 3.300 zgłoszeń do programu dobrowolnych odejść (PDO), czyli więcej niż zakładały wcześniejsze szacunki.

W związku z tym spółka zwiększyła wartość maksymalnego zobowiązania wynikającego z wdrożenia programu do 301 mln zł z ok. 87 mln zł wcześniej. Ostateczna kwota zobowiązań z tytułu PDO będzie jednak niższa niż podana maksymalna, bo zgodnie ze wstępnymi szacunkami skorzystać z programu będzie mogło ok. 3000 osób (tj. ok. 90% wszystkich chętnych), podała spółka.

"Naszym celem jest systematyczne podnoszenie efektywności spółki i optymalne wykorzystywanie jej zasobów w warunkach coraz większej konkurencji, na niezwykle wymagającym rynku. Aby osiągnąć ten cel wybraliśmy ścieżkę zrównoważonej restrukturyzacji. Dobrą sytuację finansową spółki postanowiliśmy wykorzystać przeprowadzając PDO. Między innymi w ten sposób przygotowujemy PKP Cargo do dalszej ekspansji rynkowej z korzyścią dla akcjonariuszy, pracowników i naszych klientów" - powiedział prezes Adam Purwin, cytowany w komunikacie.

"W okresie zapisów zakończonych 15 stycznia 2015 r., do PDO zgłosiło się łącznie 3.300 pracowników GK PKP Cargo. Liczba zgłoszeń pracowników przewyższyła pierwotne szacunki spółki. Po analizie zasadności ekonomicznej zwiększenia maksymalnej kwoty zobowiązań, Zarząd PKP Cargo S.A. wystąpił do rady nadzorczej spółki z wnioskiem o wyrażenie zgody na zwiększenie wysokości zaciąganych zobowiązań w ramach PDO w PKP Cargo S.A. W uchwale z dnia 16 stycznia 2015 r. rada nadzorcza spółki wyraziła zgodę na zwiększenie łącznej wartości zobowiązań (...). Maksymalna łączna wartość zobowiązań, wynikających z wdrożenia PDO w GK PKP Cargo wyniesie 301 mln zł" - głosi komunikat.

Weryfikacja zgłoszeń do PDO i wyrażenie zgody przez każdego z pracodawców na skorzystanie przez pracowników z PDO nastąpi najpóźniej do 26 stycznia 2015 r. Niezwłocznie po tym terminie zostanie określona ostateczna wartość zobowiązań wynikających z przeprowadzenia programu, podano również.

 

"W opinii zarządu, z uwagi na konieczność zachowania ciągłości realizowanych procesów oraz ze względu na uwarunkowania ekonomiczne, ok. 300 zainteresowanych pracowników nie uzyska zgody na skorzystanie z PDO, a co za tym idzie ostateczna kwota zobowiązań z tytułu PDO będzie niższa niż powyższa kwota maksymalna" - czytamy dalej.

Osoby, które uzyskają zgodę pracodawców, przestaną być pracownikami grupy kapitałowej PKP Cargo od 1 lutego 2015 r. Rezerwa na przyszłe zobowiązania z tytułu PDO zostanie ujęta w księgach grupy po uzyskaniu przez spółkę i spółkę zależną PKP Cargotabor informacji o ostatecznej liczbie pracowników, którzy uzyskają zgodę pracodawców na skorzystanie z PDO. Rezerwa ta obciąży wynik za IV kwartał 2014 r., podano także.

Pod koniec listopada ub.r. Cargo poinformowało, że uzyskało zgody korporacyjne na wdrożenie programu dobrowolnych odejść obejmujący ok. 1300 pracowników z grupy kapitałowej (1000 w PKP Cargo i 300 w Cargotabor). Łączny koszt procesu był szacowany na maksymalnie ok. 87 mln zł.

Obecnie grupa PKP Cargo zatrudnia 26 tys. osób.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Maksymalny koszt programu odejść w PKP Cargo ustalony na 301 mln zł