Mało kto rozumie znaczenie normy Euro 5

MIB
opublikowano: 08-10-2009, 00:00

Castrol ostrzega. Blisko jedna piąta dyspozytorów flot samochodowych jest nieświadoma zmian normy prawnej Euro 5.

Castrol ostrzega. Blisko jedna piąta dyspozytorów flot samochodowych jest nieświadoma zmian normy prawnej Euro 5.

Badanie opublikowane przez firmę Castrol, dostawcę olejów silnikowych i środków smarnych, dowodzi, że 22 proc. menedżerów i dyspozytorów flot jest nieświadomych zmian w normie prawnej Euro 5.

Zmiana, o której mowa weszła w życie, 1 października 2009 r. Badania przeprowadzone wśród menedżerów i dyspozytorów flot samochodowych w Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji wykazały, że wielu z nich nie zdaje sobie sprawy ze zmian.

— Choć ogólna świadomość Euro 5 jest w Europie dosyć wysoka, niepokoi to, że jeden na pięciu badanych nadal nie wie o zmianach i ich wpływie na biznes — skomentował wyniki badania Marc Lawn, szef marketingu Castrol na Europę i Afrykę.

Badania wykazały, że spośród przebadanych krajów największy poziom świadomości Euro 5 mają menedżerowie flot z Polski (aż 80 proc.), podczas gdy wiedza o zmianach w Szwecji i Wielkiej Brytanii jest dużo niższa — odpowiednio 42 i 35 proc.

44 proc. ankietowanych uważa, że zmiany będą miały bezpośredni wpływ na ich działalność, z czego 39 proc. sądzi, że będą to natychmiastowe zmiany na gorsze, powodujące wzrost kosztów operacyjnych. Ponad 67 proc. polskich menedżerów uznało, że zmiany będą miały negatywny wpływ na ich biznes, w Szwecji takiego zdania było 39 proc. ankietowanych, natomiast w Wielkiej Brytanii — 31 proc.

Wzrost kosztów operacyjnych związanych z koniecznością modernizowania zarządzanych flot i wzrost kosztów związanych z opłatami drogowymi dla pojazdów niespełniających warunków Euro 5 to tylko część z przewidywanych skutków zmian legislacyjnych. 63 proc. respondentów czuje, że zmiany te wywierają na nich presję, by inwestować w zakup nowych pojazdów.

Co dziesiąty respondent uważa, że Euro 5 stwarza jednak warunki do uzyskania przewagi konkurencyjnej, a 25 proc. pozytywnie ocenia jej wprowadzenie. Upusty podatkowe czy redukowanie opłat za autostrady są postrzegane przez ankietowanych jako sposób na zracjonalizowanie zakupu nowej ciężarówki.

W najbliższym czasie można się spodziewać kolejnych zmian legislacyjnych — Euro 6 — które dotyczyć będą konieczności redukcji emisji tlenków azotu o około 80 proc. od 2013 roku.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane