Mamy hossę na rynku wody

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 2010-09-02 06:40

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczną gwiazdą przemysłu spożywczego zostanie branża wody butelkowanej. Jej sprzedaż rośnie w zawrotnym, jak na obecne czasy, tempie.

— Choć nie ma jeszcze kompletnych danych o sprzedaży w sierpniu, można już powiedzieć, że to był bardzo udany sezon. W czerwcu i lipcu sprzedaż wzrosła o kilkadziesiąt procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Po siedmiu miesiącach roku wzrost ilościowy sprzedaży sięgnął 15 proc. i spodziewamy się, że w całym 2010 r. utrzyma się na takim poziomie. To dużo, bo w ostatnich latach rynek rósł w tempie 4-8 proc. rocznie — mówi Tomasz Rasztawicki, prezes Nestle Waters Polska.

Według Nestle Waters Polska, wartość rynku także powinna wzrosnąć w tym roku o około 15 proc. A ponieważ w 2009 r. rynek wody butelkowanej był wart 2,5 mld zł, można się spodziewać, że w tym roku producenci wody podzielą między siebie dodatkowo około 400 mln zł.

Więcej w czwartkowym Pulsie Biznesu.