Marek Sowa otwiera Golf Channel

Były prezes UPC startuje z kanałem telewizyjnym, poświęconym golfowi. Chce, by sport dla dżentelmenów trafił pod strzechy.

Marek Sowa, wieloletni prezes UPC, były prezes Agory i Axel Springer Polska, spędził ostatnie lata, kursując pomiędzy Polską i USA. Zajmuje się głównie inwestowaniem w spółki technologiczne. Jednak jego wielką pasją od lat jest golf, w którego gra na polach golfowych rozsianych po całym świecie.

Golf tylko pozornie jest grą statyczną. Towarzyszą mu ogromne emocje. Jeżeli dodamy do tego kilkadziesiąt kamer telewizyjnych, świetnych komentatorów (m.in. Jacka Persona) i zaawansowaną grafikę, emocjonalne reakcje zawodników, żywiołowy doping nawet 100-200 tys. kibiców na największych turniejach, to… mamy receptę na supertelewizję — mówi Marek Sowa, współzałożyciel Golf Channel Polska.
Zobacz więcej

GRA I UCZUCIA:

Golf tylko pozornie jest grą statyczną. Towarzyszą mu ogromne emocje. Jeżeli dodamy do tego kilkadziesiąt kamer telewizyjnych, świetnych komentatorów (m.in. Jacka Persona) i zaawansowaną grafikę, emocjonalne reakcje zawodników, żywiołowy doping nawet 100-200 tys. kibiców na największych turniejach, to… mamy receptę na supertelewizję — mówi Marek Sowa, współzałożyciel Golf Channel Polska. [FOT. WM]

— Postanowiłem połączyć sportową pasję i znajomość rynku mediów — mówi Marek Sowa, zapowiadając start nowego kanału telewizyjnego w polskim eterze.

W sobotę startuje Golf Channel Polska, którego Marek Sowa jest współzałożycielem i szefem rady nadzorczej. Jednym z partnerów w przedsięwzięciu jest Katarzyna Terej, prezes spółki, współzałożycielka agencji PR TBT i Wspólnicy. Licencjodawcą Golf Channel jest NBC Sports Group, który dostarczy większość treści do kanału. Będzie dużo sportu, instruktaż i lifestyle.

— Polska to duży europejski kraj, w którym golf był do tej pory mniej popularny niż nawet u naszych najbliższych sąsiadów, takich jak Czechy, Szwecja czy Niemcy. Skokowy rozwój golfa w Polsce jest tylko kwestią czasu, a my pomożemy go rozpropagować — mówi Marek Sowa. Golf Channel Polska będzie dostępny na początek w pakiecie sportowym satelitarnej platformy Cyfrowego Polsatu, co da mu ok. 1,3 mln gospodarstw domowych zasięgu technicznego, oraz w wybranych sieciach kablowych. Spółka planuje podwoić zasięg w ciągu najbliższych dwóch lat.

Wielkie pieniądze

Na pierwszy ogień pójdzie wywiad Davida Feherty z Donaldem Trumpem, prezydentem USA, entuzjastą golfa i właścicielem kilku ekskluzywnych pól golfowych, oraz transmisja na żywo z turnieju Arnold Palmer Invitational w ramach rozgrywek PGA TOUR, z udziałem najlepszych zawodników świata. Kanał od początku będzie nadawany w języku polskim, w kolejnych miesiącach powstanie również newsowy magazyn golfowy z aktualnościami z Polski. Zaistnieje także w internecie.

— Golf to nie tylko mężczyźni, grają w niego kobiety, dzieci, wielopokoleniowe rodziny. Dla wielu golfistów sport ten jest świetnym sposobem na spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi. Chcemy go rozpropagować w Polsce jako sport egalitarny, grają w niego zarówno przedsiębiorcy, jak i studenci — mówi Marek Sowa.

Do wyobraźni Polaków mogą przemówić wielkie pieniądze, które zarabiają zwycięzcy profesjonalnych turniejów golfowych, a które w Polsce do tej pory były kojarzone raczej z piłką nożną lub tenisem. Zwycięzca FedEx Cup, wieńczącego sezon rozgrywek najlepszych golfistów świata, może zgarnąć 11,5 mln USD w jeden weekend. Tiger Woods, golfista, był przez lata najlepiej zarabiającym sportowcem świata. Polska ma już nawet swoją pierwszą golfową sławę. Adrian Meronk, najlepszy polski golfista, jest już w europejskiej lidze zawodowej. Ma dopiero 24 lata.

Emocje przed kamerą

W Polsce zarejestrowanych jest 23 tys. golfistów (posiadających tzw. zieloną kartę, uprawniającą do gry), w sezonie rozgrywanych jest kilkaset turniejów golfowych. Turnieje najlepszych zawodowców świata to zmagania sportowców w wieku 20-40 lat, przeciętny golfista amator jest ponad 40-letnim mężczyzną, ale średnia wieku szybko spada.

Z danych Facebooka wynika, że w Polsce jest ok. 530 tys. mieszkańców zainteresowanych golfem, ale potencjalna widownia jest jeszcze większa — olimpijskie zmagania golfistów w Rio de Janeiro oglądało w telewizji ponad 2 mln Polaków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu