Marketplanet wychodzi za granicę

Rok 2013 może być dla Marketplanet przełomowy. Firma pozyskała dużego klienta — dostarczy do placówek AmRestu rozwiązanie usprawniające procesy zakupowe.

Projekt będzie prowadzony w placówkach AmRestu, a podlegają pod nie m.in. Pizza Hut i KFC, w Polsce, w Czechach, na Węgrzech i w Rosji. Konsultanci Marketplanet wraz z międzynarodowym zespołem z AmRestu wdrożą w 480 restauracjach narzędzie globalnego dostawcy e-procurement, firmy Ivalua (elektroniczna integracja działań związanymi z procesami zamówień i zaopatrzenia).

— Procesy zakupowe to jeden z najistotniejszych elementów nowoczesnej firmy. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które ten proces usprawnią, a co najważniejsze przyniosą wymierne korzyści finansowe — tłumaczy Marek Dyczek z AmRestu. Poziom oszczędności w tego typu projektach jest uzależniony od branży i fazy rozwoju samej organizacji.

— Na podstawie doświadczenia projektowego jest on szacowany w granicach 10-17 proc. całościowego wolumenu objętego wdrożeniem. Dla wybranych kategorii zakupowych może sięgać nawet 30 proc. Organizacja oszczędza, poza oszczędnościami kosztowymi, na uproszczonych procesach, konsolidacji i standaryzacji obsługi zapotrzebowań, zamówień, potwierdzeń odbioru, faktur. Automatyczne rozksięgowania faktur realizowane na bazie informacji z systemu to także oszczędność czasu i nakładów pracy. Eliminacja błędów, kontrola wydatków ex ante, elektroniczna współpraca z dostawcą, jednolite repozytorium potrzeb i rozliczeń w ramach całej organizacji — to główne przesłanki, jakie kierują naszymi klientami przy wyborze tego typu rozwiązań.

Wdrożenie systemu porządkuje i ujednolica procesy wewnątrz firmy, a także unifikuje współpracę z dostawcą — wylicza Grzegorz Filipowski, dyrektor działu doradztwa w Marketplanet. Zakończenie wdrażania systemu w placówkach w Polsce i uruchomienie go zaplanowano na trzeci kwartał 2013 r., w pozostałych krajach — na pierwsze półrocze 2014 r. Obecnie Marketplanet realizuje w Polsce projekty doradcze i wdrożeniowe dla grup kapitałowych i podmiotów gospodarczych, takich jak: Orange, PGE, Tauron, KGHM Polska Miedź, Black Red White. Firma podpisała umowy partnerskie z globalnymi dostawcami oprogramowania (Ivalua, IBM) — umożliwi to rozszerzenie bazy klientów o podmioty działające w skali międzynarodowej. Uruchomiła też serwis: portal.markeplanet.pl i chce kreować środowisko do wymiany informacji i realizacji transakcji pomiędzy kupującymi i dostawcami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Marketplanet wychodzi za granicę