Czołowy detalista Master Championem Employer Brandingu

Nagroda dodatkowa dla firmy, która w wyjątkowy sposób wyróżnia się w kilku kategoriach JERÓNIMO MARTINS POLSKA
opublikowano: 2025-02-26 21:00
zaktualizowano: 2025-02-26 20:00

Inwestycja w młode talenty w ramach autorskiej inicjatywy Kampus Biedronki, in-house’owo prowadzony program ambasadorski, możliwości rozwoju wewnętrznego czy własne targi pracy – to tylko kilka przykładów projektów, które z sukcesem realizuje największy pracodawca w Polsce – sieć sklepów Biedronka, część portugalskiej spółki Jeronimo Martins. Efekt? 90 proc. awansów wewnętrznych, tysiące aplikacji i większe zainteresowanie pracą wśród studentów.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Biedronka to prawie 81 tys. pracowników, 3800 sklepów, zlokalizowanych w 1,3 tys. miejscowości, 17 centrów dystrybucyjnych i biur oraz 5 mln klientów dziennie. Organizacja obecna w historii Polski już 30 lat, której filarami strategii są wyselekcjonowane produkty dostępne w niskich cenach. Jako jeden z liderów branży retail firma mierzy się z wieloma wyzwaniami związanymi z branżą, m.in. stereotypowym postrzeganiem pracy w handlu, rotacją czy prężnie działającą konkurencją. W związku z tym firma zaadresowała swoje działania do kandydatów, zapraszając ich do udziału w autorskich, stacjonarnych targach pracy, a także stworzyła dedykowane działania dla swoich pracowników.

Ceniony pracodawca

#MaszMocMożliwości to wyjątkowa kampania wewnętrzna służąca zakomunikowaniu możliwości kompetencyjnego rozwoju dla pracowników. Była zarazem zaproszeniem, by podnosili kwalifikacje (upskilling), a także je odnawiali, a nawet zmieniali (reskilling). Szkolenia poprawiają efektywność pracowników i przyczyniają się do realizacji celów strategicznych firmy. Rozwijanie kompetencji przez pracowników umożliwia im lepsze wykonywanie codziennych zadań, a także lepsze przygotowanie do przyszłych wyzwań. Dzięki temu także firma utrzymuje konkurencyjność na rynku i dostosowuje się do zmieniających się wymagań. Realizacja kampanii przyczynia się do integracji międzypokoleniowej personelu i pogłębienia współpracy w firmie. Dzięki niej pracownicy o różnym doświadczeniu mogą wymieniać się wiedzą i doświadczeniem, co wzmacnia także kulturę organizacyjną Biedronki.

Młodzi w Biedronce lecą po więcej

W ramach projektu Kampus Biedronki, Biedronka we współpracy z ogólnopolską Fundacją Our Future Foundation stworzyła spersonalizowany konkurs dla studentów „Young Talents 4 Biedronka”. Konkurs jest okazją dla młodych, ambitnych i przedsiębiorczych osób, które są gotowe do pracy z mentorami z Biedronki nad projektami będącymi realnymi wyzwaniami biznesowymi. Na najlepszych czekają nagrody finansowe, ufundowane przez Biedronkę o łączej puli 50 tys. zł.

Biedronka realizuje także szereg programów talentowych i menedżerskich, w tym Management Trainee Programme - dwuletni program dla przyszłych liderów, którzy poznają biznes od podszewki i mają możliwość przyspieszonej ścieżki kariery. Program to dla nich okazja do rozwoju umiejętności i kompetencji liderskich, a także poznanie serca biznesu – pracy w sklepie.

Ambasadorzy promują

W celu budowania autentycznej marki pracodawcy Biedronka zainicjowała 5 lat temu program ambasadorski – #WeBiedronka. Do jego realizacji zaprosiła pracowników z różnych obszarów — od kasjerów po menedżerów, którzy opowiadając o swojej pracy, promują wizerunek Biedronki jako pracodawcy na swoich profilach oraz aktywnie uczestniczą w dodatkowych inicjatywach. Uczestnicy programu dzieląsię opiniami, czym dla nich jest praca w Biedronce i w jakim zakresie stają się ekspertami. Wynikiem programu jest powstanie 1 tys. postów rocznie ze średnimi zasięgami na poziomie 25 tys. wyświetleń na najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Dla Biedronki realizacja programu ambasadorskiego #WeBiedronka była jednym z kroków na drodze do zbudowania silnej, ogólnopolskiej społeczności ponad 110 osób, która w sposób naturalny — bez wsparcia jakichkolwiek narzędzi — promuje jej markę jako pracodawcy.

W trasę z Biedronką

Ciągłe potrzeby rekrutacyjne, szczególnie na stanowiska podstawowe w sklepach oraz magazynach, skłoniły Biedronkę do realizacji kampanii „Trasa rekrutacyjna Biedronki”. Sieć zorganizowała wewnętrzne targi pracy, które odbyły się w około 60 miejscowościach przy sklepach Biedronki w całej Polsce, a także ogólnopolską kampanię rekrutacyjną online i offline. Kryteriami sukcesu były tysiące osób, które odwiedziły stoiska rekrutacyjne Biedronki, a także liczba aplikacji o przyjęcie do pracy i liczba nowych zatrudnionych pracowników.