Mattel ma problem, spada sprzedaż Barbie

aktualizacja: 21-04-2017, 13:45

W pierwszym kwartale sprzedaż lalek Barbie spadła o 13 proc. To zła wiadomość dla największego na świecie producenta zabawek.

Lalki Barbie to od sześciu dekad kluczowy produkt Mattela. Tymczasem ich sprzedaż spadła już drugi kwartał z rzędu. Łączna sprzedaż w pierwszym kwartale spadła o 15,4 proc., najmocniej od 2009 roku, do 735 mln USD. Rynek oczekiwał 801 mln USD.

Największy rywal Mattela, Hasbro, cieszy się tymczasem z poprawy wyników. Pomogło mu uzyskanie prawa do sprzedaży zabawek powiązanych z postaciami „księżniczek Disney’a”. Wcześniej kontrakt na te zabawki miał Mattel. W „świątecznym” kwartale Hasbro osiągnęło 52 proc. wzrost sprzedaży w dziale zabawek dla dziewczynek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Mattel ma problem, spada sprzedaż Barbie