MBS ogłasza nowy program partnerski

Marcin Złoch
23-07-2003, 00:00

Microsoft Business Solutions, producent systemów wspomagających zarządzanie dla średniej wielkości firm, wprowadził nowy program dla swoich partnerów. O zakwalifikowaniu do danej grupy ma decydować liczba zatrudnionych przeszkolonych pracowników.

Microsoft Business Solutions (MBS), producent systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem — Axapta i Navision — zmienia zasady działania programu partnerskiego.

— Stary kanał partnerski składał się z firm noszących miano ,,Navision Solution Centers”. Tworzyły one jedną sieć partnerów, wszyscy współpracowali z nami na podobnych zasadach, nieraz konkurując ze sobą, składając oferty do tych samych potencjalnych klientów — wyjaśnia Mariusz Wołodźko z Microsoft Business Solutions.

Zgodnie z nowym programem, każdy z dotychczasowych partnerów otrzymuje automatycznie tytuł Microsoft Certified Business Solutions Partner. Firmy partnerskie muszą jednak do końca roku fiskalnego 2004, czyli do 30 czerwca 2004 r., zatrudniać odpowiednią liczbę certyfikowanych konsultantów i programistów. W przypadku partnerów współpracujących przy aplikacji Navision próg ten stanowi co najmniej trzech certyfikowanych pracowników, partnerzy Axapty muszą posiadać ich co najmniej pięciu.

— Zmiana modelu współpracy z partnerami ma kilka powodów. Axaptę i Navision kierujemy do różnych grup odbiorców — wobec tego tworzymy różne warunki handlowe, po to aby sprostać oczekiwaniom klientów. Inne klientom z firm średnich i dużych, a inne z segmentu małych i średnich. Stawiamy na polepszenie jakości naszych usług — program kładzie nacisk na zmotywowanie partnerów do poszerzania wiedzy. Podział na trzy statusy ma ułatwić klientom wybór partnera, który będzie zgodny z ich oczekiwaniami co do ceny i jakości wykonywanej usługi — przekonuje Mariusz Wołodźko.

Partnerzy mają możliwość uzyskania statusu Srebrny lub Złoty Partner Microsoft Business Solutions. Firma partnerska, która w roku finansowym 2003 osiągnęła określony poziom przychodów w kontaktach z MBS i ma co najmniej siedmiu certyfikowanych konsultantów, uzyska tytuł Srebrny Partner Microsoft Business Solutions. Z tytułem tym wiąże się uzyskanie stałego rabatu partnerskiego i dodatkowego rabatu za każdego certyfikowanego konsultanta powyżej siedmiu. Złotym Partnerem Microsoft Business Solutions zostanie firma, która w roku finansowym 2003 osiągnęła określony poziom przychodów i ma co najmniej dwunastu konsultantów. Złoty Partner także otrzyma stały rabat partnerski i dodatkowy za każdego certyfikowanego konsultanta powyżej dwunastego. Obydwa tytuły obowiązują przez rok, jeśli partner spełnia wymogi, tytuł automatycznie przechodzi na następny rok.

— Certyfikacje odbywają się poprzez niezależne centrum certyfikacyjne. Koszt szkolenia, ponoszony przez partnera, to około 80 EUR na osobę. Wysokości rabatów, czyli bezpośrednich korzyści, dla poszczególnych partnerów określają umowy partnerskie, ich poziom wzrasta wraz ze wzrostem statusu. Wpływ na jego wysokość ma również liczba zatrudnianych certyfikowanych konsultantów i programistów — informuje Mariusz Wołodźko.

Jednocześnie MBS wprowadza nową wersję systemu — Microsoft Business Solutions-Navision Standard. Jest to wersja systemu dedykowana klientom posiadającym do 10 użytkowników.

— Navision Standard to oprogramowanie skierowane dla klientów, u których system pracuje na kilku stanowiskach. Są to z reguły firmy dystrybucyjne, bądź usługowe, nie wykorzystujące np. modułów produkcyjnych. Wariant jest cenowo pozycjonowany tak, aby odpowiadał klientom z segmentu małych przedsiębiorstw — przekonuje Mariusz Wołodźko.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

/ MBS ogłasza nowy program partnerski