McDonald's eksperymentuje ze śniadaniami

opublikowano: 31-03-2015, 08:07

Amerykański potentat restauracji fast food koncern McDonald's eksperymentuje z ofertą śniadaniową. W niektórych swoich placówkach w San Diego obowiązywać ona będzie przez cały dzień, donosi Bloomberg.

To jedna z opcji mających na celu podniesienie spadającej sprzedaży na rodzimym rynku. Obecnie w zależności od dnia tygodnia, oferta śniadaniowa serwowana jest do godziny 10 lub 11. 

Pilotażowy program ma ruszyć w kwietniu. Do całodniowej oferty trafić mają m.in. takie przekąski śniadaniowe jak placki ziemniaczane, McMufiins z jajkiem i inne kanapki. 

Menu śniadaniowe ma istotny udział w przychodach McDonald's. Sięga on około 25 proc. Konkurencja nie śpi. Mając na uwadze fakt, że coraz więcej Amerykanów spożywa śniadania poza domem rywale, tacy jak sieci Taco Bell i Starbucks próbują wydrzeć część udziałów rynkowych liderowi, koncernowi McDonald's poprzez systematyczne poszerzanie oferty.

Na początku marca McDonald's  zapowiedział rozpoczęcie wykorzystywania kurczaków, w których procesie dorastania nie były wykorzystywane antybiotyki istotne dla zdrowia człowieka oraz mleka od krów, które nie były poddawane działaniu sztucznego hormonu wzrostu rbST. Zmiany mają być wprowadzone w ciągu dwóch lat.

Oferta śniadaniowa to jedną z najpopularniejszych w restauracjach McDonald's, dlatego test całodniowy ma sens – ocenia Mark Kalinowski, analityk Janney Montgomery Scott. 

Klienci od dawna już apelowali do spółki o serwowanie śniadań przez cały dzień, ale firma twierdziła, że jej wyposażenie kuchenne (grille) nie są wystarczająco duże, aby przygotowywać całe menu w tym samym czasie. 

McDonald nie określił, ile restauracji weźmie udział w śniadaniowym teście. 

W lutym przychody spółki generowane przez amerykańskie lokale działające na rynku od co najmniej 13 miesięcy spadły o 4 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 r. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu