McDonald’s rozbuduje sieć

Radosław Omachel
09-09-2003, 00:00

McDonald’s Polska ma coraz wyższe zyski. Zapowiada więc rozbudowę sieci barów w Polsce. Ich liczba może wzrosnąć nawet o połowę.

Ubiegły rok był najgorszy w historii koncernu McDonald’s. W IV kwartale firma po raz pierwszy zanotowała stratę. Dobrze radzi sobie jego polska filia, która zwiększyła w porównaniu z 2001 r. zysk netto o 40 proc. — do 19,2 mln zł. Przychody spółki wzrosły natomiast o 50 mln zł — do 504,4 mln zł.

W Polsce działają 204 bary McDonald’sa. Tylko 25 proc. z nich to restauracje uruchomione na zasadach franczyzy. Reszta w 100 proc. należy do McDonald’s Polska. W Niemczech i Wielkiej Brytanii działa po 1,1 tys. tych barów.

— Nasycenie polskiego rynku jest na tyle niskie, że bez obawy o kondycję istniejących restauracji możemy uruchomić około setki nowych — mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. kontaktów zewnętrznych w McDonald’s Polska,

Prawdopodobnie większość z nich będzie budował McDonald’s.

Aby zostać licencjobiorcą, trzeba spełnić kilka warunków — nie prowadzić żadnej innej działalności gospodarczej i mieszkać co najwyżej 40 km od proponowanej lokalizacji baru. Poza tym w portfelu trzeba mieć co najmniej 200-300 tys. USD (0,8-1,2 mln zł) (McDonald’s dopuszcza sfinansowanie połowy inwestycji kredytem). Taka suma powinna wystarczyć na pokrycie kosztów zakupu wyposażenia restauracji. Budową budynku i jego aranżacją zajmuje się koncern. Koszt budowy średniej wielkości baru typu drive-in wynosi 3-3,5 mln zł.

Słabe wyniki w 2002 r. zmusiły centralę firmy do zmiany strategii marketingowej. Celem rozpoczętej także w Polsce kampanii jest między innymi przekonanie młodzieży do korzystania z barów McDonald’sa. Bary mają nabrać indywidualnego charakteru. Zmieni się także menu, do którego mają zostać wprowadzone potrawy o polskim rodowodzie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Radosław Omachel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / McDonald’s rozbuduje sieć