MEDIA! weszły do sieci GRAN

Aneta Kr·lak
opublikowano: 1999-12-10 00:00

iMEDIA! weszły do sieci GRAN

SIEĆ W SIECI: W ramach GRAN trwa opracowywanie międzynarodowego serwisu na stronach WWW, służącego do celów rekrutacyjnych — twierdzi Paweł Bochniarz, partner w firmie iMEDIA!. fot. MP

22 listopada 1999 roku do międzynarodowej sieci Global Recruitment Advertising Network (GRAN), organizacji zrzeszającej firmy, których podstawową działalnością jest zamieszczanie ogłoszeń rekrutacyjnych w mediach, została przyjęta polska firma iMEDIA!.

Założeniem GRAN jest umożliwienie wymiany doświadczeń oraz możliwość świadczenia usług dla klientów w obrębie sieci.

— Jesteśmy jedyną firmą działającą na terenie Polski, która należy do tej sieci — twierdzi Paweł Bochniarz, partner w firmie iMEDIA!, która została wybrana spośród zainteresowanych polskich podmiotów działających w branży.

Obecność w sieci ma ułatwić dostęp do informacji o rynkach ogłoszeniowych za granicą.

— Klienci mogą w Polsce zamówić rekrutację w którymś z krajów członkowskich. Za pośrednictem sieci możemy zamieścić ogłoszenia z ofertą pracy na najważniejszych rynkach świata — deklaruje Paweł Bochniarz.

Dodaje, że istnieje możliwość zlecenia poszukiwań pracowników także za wschodnią granicą.

Doradcy należący do GRAN kładą nacisk na budowanie ogłoszeń rekrutacyjnych z uwzględnieniem elementów marketingu firmy.

— Porównanie jakości ogłoszeń rekrutacyjnych zamieszczanych w Polsce i innych krajach objętych siecią GRAN uwidacznia istotny dystans. Większość ogłoszeń zamieszczanych w rodzimej prasie jest źle zbudowana. Nie chodzi tu o względnie przejrzyste rozmieszczenie graficzne wymagań pracodawcy i oferowanych w zamian przez niego korzyści. Brakuje w nich wyraźnego przesłania, dotyczącego firmy poszukującej pracowników — przekonuje Paweł Bochniarz.

Dodaje, że celem ogłoszenia powinno być przedstawienie pracodawcy tak, aby ludzie, którzy szukają pracy, najpierw dokonywali wyboru firmy, potem zaś zastanawiali się na skorzystaniem z oferowanego stanowiska.

— W rodzimej prasie można jednak znaleźć firmy, których ogłoszenia tworzone są wedle prawideł marketingu. Na pierwszy plan wysuwane są w nich te cechy firmy, które tworzą jej rynkowy wizerunek. Na podkreślenie swojego imageŐu decydują się przede wszystkim korporacje, które doświadczenia zdobywały na największych światowych rynkach — podkreśla partner w iMEDIA!.