Mediatel bliżej pierwszej umowy na nowe usługi

Katarzyna Latek
30-03-2010, 00:00

Jeszcze nie było

Jeszcze nie było

połączenia Mediatela

z Centernetem, ale firmy

już mają potencjalnego

kooperanta. To Inea.

Chcemy być operatorem dla operatorów — zapowiadali przedstawiciele Mediatela i Centernetu, zapowiadając kapitałowy alians tych spółek. Idea polega na dostarczaniu firmom telekomunikacyjnym usług i rozwiązań, które z kolei będą mogli świadczyć je pod własną marką. Jest pierwszy zainteresowany realizacją przedsięwzięcia. NFI Midas i Mediatel poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego z kablówką Inea — największym operatorem kablowym w Wielkopolsce. List zakłada, że jak tylko zostanie podpisana umowa przyrzeczona sprzedaży akcji Centernetu Mediatelowi, strony rozpoczną negocjacje w celu podpisania umowy, dotyczącej budowy infrastruktury telekomunikacyjnej.

— Chcemy być obecni we wszystkich obszarach telekomunikacji, dlatego podpisaliśmy ten list. Tendencja rynkowa wskazuje, że klienci chcą mieć różne usługi od jednego dostawcy. Przy czym tradycyjne telekomy tracą klientów, a kablowe ich zyskują. Chcemy to wykorzystać — mówi Janusz Kosiński, prezes Inei.

Firma świadczy już usługi telefonii głosowej, dostępu do Internetu, telewizji, a także telefonii komórkowej — w modelu operatora wirtualnego. Inea ma obecnie ponad 140 tys. klientów, z których każdy korzysta średnio z dwóch usług. Dostarcza także usługi mniejszym operatorom na terenie Wielkopolski — pod swoim bądź pod ich brandem.

Prezes Inei wyjaśnia, że firma buduje już w ramach umowy z marszałkiem województwa wielkopolskiego sieć WiMax, która będzie służyła do świadczenia usług dostępu do internetu.

— Widzimy duże synergie między tym projektem a budową sieci telefonii komórkowej. Możemy wykorzystać te same maszty, te same zezwolenia budowlane — mówi Janusz Kosiński.

Tylko w tym roku kablówka chce wydać na inwestycje ponad 70 mln zł.

Grzegorz Tomczyk, wiceprezes Centernetu dodaje, że rozmowy o współpracy z Ineą dotyczą szczegółów porozumienia. Model współpracy nie jest ostatecznie przesądzony, ale spółki chcą podzielić się kosztami przedsięwzięcia. Marcin Kubit, prezes Mediatela, dodaje, że trwają już rozmowy z kolejnymi operatorami.

— Nasz model został bardzo dobrze przyjęty przez rynek. Mamy nadzieję, że wkrótce poinformujemy o podpisaniu następnych umów o współpracy bądź listach intencyjnych — komentuje Marcin Kubit.

Trwają już zaawansowane prace nad połączeniem Mediatela i Centernetu. Na 27 kwietnia zwołano NWZ pierwszej ze spółek. Podniesie ona kapitał w drodze emisji 17,6 mln akcji serii J. Ich cena emisyjna będzie nie niższa niż 15 zł. Zostaną zaoferowane NFI Midas.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Mediatel bliżej pierwszej umowy na nowe usługi