Merkel atakuje internetowych gigantów

opublikowano: 26-10-2016, 12:52

Kanclerz Angela Merkel wezwała internetowych gigantów do upublicznienia swoich ściśle strzeżonych algorytmów, twierdząc, że ograniczają one użytkownikom dostępność do różnorodnych informacji, czytamy w thelocal.de.

Zobacz więcej

Angela Merkel

Bloomberg

Podczas konferencji medialnej w Monachium Merkel stwierdziła, że „algorytmy muszą zostać upublicznione, by każdy zainteresowany obywatel mógł poznać odpowiedź na pytania: co wpływa na zachowanie moje i innych w internecie?”.

- Te algorytmy, gdy nie są transparentne, mogą powodować zaburzenie naszej percepcji, zawężają one bowiem spektrum informacji – podkreśliła kanclerz Niemiec.

Merkel wskazała, że użytkownicy mediów społecznościowych często czytają jedynie informacje, które wydaję się potwierdzać ich własne opinie lub te polecane przez myślące podobnie osoby.

- To trend, który musimy pilnie śledzić – dodała podkreślając, że stanowi on istotne zagrożenie dla demokratycznej możliwości konfrontacji własnej opinii z opiniami przeciwnymi. 

Zdaniem Merkel, duże platformy internetowe poprzez swoje algorytmy stały się filtrem przez, który różnorodne media muszą się przebić, by dotrzeć do użytkowników. Ten pakt stanowi poważne zagrożenie dla mediów. Kanclerz nie wymieniła nazw żadnego z koncernów internetowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica, thelocal.de

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Merkel atakuje internetowych gigantów