Metodologia rankingu „100 kobiet biznesu”

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska
opublikowano: 13-12-2018, 22:00

Bisnode Polska i redakcja „Pulsu Biznesu” już po raz ósmy wyłoniły „100 Kobiet Biznesu”. Laureatki wybieraliśmy wieloetapowo. Najpierw spośród niemal 4 mln firm (tych, które terminowo dostarczyły dane do Monitora B, lub same zgłosiły się do rankingu), Bisnode Polska wytypowała panie, które nieprzerwanie od 2016 r. zajmowały stanowisko prezesa lub były właścicielkami firmy. W drugim etapie, wykorzystując know-how dostępne w Krajowym Rejestrze Sądowym lub posiadane przez Bisnode Polska sprawozdania finansowe, wytypowaliśmy przedsiębiorstwa o minimalnym — w ocenie organizatorów — ryzyku współpracy: działają na rynku co najmniej trzy lata, w latach 2017-16 wykazały dodatnią dynamikę wartości sprzedaży i zysku, miały dodatni wynik finansowy, terminowo wywiązywały się z obowiązku publikacji danych finansowych lub przesłały swoje wyniki bezpośrednio do Bisnode Polska. Poza tym w środowisku biznesowym są cenione i mają nieposzlakowaną opinię. Nigdy nie odnotowano wobec nich w sądach gospodarczych negatywnych zdarzeń prawnych, rozumianych jako wnioski o upadłość czy likwidację.

W rezultacie wyłoniliśmy 100 firm zarządzanych w 100 proc. przez panie. Przedsiębiorstwa podzieliliśmy na dwie grupy według przychodu za ostatni rok obrachunkowy. Pierwszą — małych i średnich firm — stanowią te, które w 2017 r. w sprawozdaniu finansowym wykazały roczny przychód nie przekraczający 50 mln zł, ale większy niż 100 tys. zł. W drugiej grupie znalazły się korporacje i przedsiębiorstwa z rocznym przychodem powyżej 50 mln zł. Historia każdej pani z zestawienia „100 Kobiet Biznesu” udowadnia, że ciężką pracą, a także ciekawym pomysłem można osiągnąć wielki sukces. Laureatkom ósmej edycji „100 Kobiet Biznesu” serdecznie gratuluję w imieniu swoim i wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska.

O Bisnode

Bisnode jest europejskim liderem w dostarczaniu danych i analiz. W 19 krajach zatrudniamy 2,1 tys. pracowników. Pomaga firmom zdobywać nowych klientów i utrzymywać bezpieczne relacje biznesowe przez cały okres współpracy. Podejmowanie trafnych decyzji umożliwia klientom poprzez inteligentne wykorzystanie danych. Oznacza to, że może połączyć, a następnie przeanalizować własne dane z danymi klientów i powstającymi każdego dnia na świecie, zwanymi Big Data. Więcej informacji na stronie: www.bisnode.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu