Metro Group sprzedaje działki

EG
opublikowano: 10-07-2012, 00:00

Na rynek trafiły resztówki z parków handlowych niemieckiej sieci — już przygotowane pod inwestycje.

Metro Properties, spółka zarządzająca portfelem nieruchomości niemieckiego Metro Group w Polsce, zamierza sprzedać ponad 50 działek o powierzchni 47 ha znajdujących się w 28 miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, we Wrocławiu, w Poznaniu i Szczecinie. Szukać kupców pomoże agencja Cushman & Wakefield.

— Optymalizujemy portfel zarządzanych nieruchomości. W dużej części to działki obok naszych obiektów, centrów i parków handlowych, które dla nas już nie są użyteczne. Większość z nich jest już uzbrojona i przygotowana pod inwestycje, które mogą uzupełnić ofertę naszych marketów. Z drugiej strony nadal chcemy kupować działki pod kolejne inwestycje — mówi Adrian Zawadzki z Metro Properties.

Większość działek ma uchwalone plany miejscowe, które przewidują na nich działalność handlowo-usługową, a na niektórych także logistyczną.

— Dla zainteresowanych możliwa jest również dzierżawa — mówi Marek Noetzel, partner z Cushman & Wakefield.

Metro Group w Polsce ma cztery sieci handlowe: Marko Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn. Łącznie mają 150 wielkopowierzchniowychsklepów. Zeszłoroczne obroty w Polsce miały wartość 3,9 mld EUR.

Według szacunków agencji Colliers International, ziemia, na której może powstać 1 mkw. parku handlowego w miastach o wielkości 100- 150 tys. mieszkańców, to wydatek średnio 225 zł. W większych miastach cena rośnie do 350 zł, a absolutnym hitem jest Warszawa ze średnią 600 zł. W stolicy problemem są nie tyle pieniądze, ile dostępność terenów.

21,2

tys. Tyle osób zatrudnia Metro Group w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu