Metro zapowiada wzrost zysku i sprzedaży w 2002

Polski Koncern Naftowy ORLEN Spółka Akcyjna
26-03-2002, 10:36

DUESSELDORF, Niemcy (Reuters) - Piąta co do wielkości sieć handlowa W Europie niemiecka firma Metro zapowiedziała we wtorek, że w 2002 roku zamierza osiągnąć 10-procentowy wzrostu zysku na akcję, a sprzedaż ma zwiększyć się o sześć procent.

"W oparciu o spodziewaną poprawę kondycji gospodarczej w Niemczech, spodziewamy się, że sprzedaż grupy Metro osiągnie w 2002 roku poziom 52 miliardów euro" - powiedział na konferencji prasowej prezes Metro Hans- Joachim Koerber.

"Wyniki z marca już wskazują na poprawę kondycji na rynku krajowym" - dodał Koerber.

Również główni europejscy rywale Metro, czyli francuski Carrefour i holenderska sieć Ahold zamierzają zwiększyć swój zysk na akcję w 2002 roku o przynajmniej 10 procent.

Zysk na akcje grupy Metro wzrósł w ubiegłym roku o 12 procent i był wyższy od zakładanych 10 procent.

Natomiast zysk operacyjny (EBIT) zwiększył się o 10,3 procent do 1,13 miliarda euro, dzięki dobrym wynikom działu hurtowego Cash & Carry, gdzie EBIT wzrósł o 13 procent.

Efekt spowolnienia gospodarczego na świecie najbardziej odczuły sieci zajmujące się sprzedażą sprzętu elektroniczego Media Markt oraz Saturn, gdzie zysk operacyjny spadł w 2001 roku o blisko 16 procent.

Grupa ponownie zwiększyła udział przychodów pozyskiwanych poza rodzimym rynkiem niemieckim do 44,4 z 42,2 procent łącznej sprzedaży. Do 2003 roku udział ten ma wzrosnąć do 50 procent.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, warsaw.newsroom@reuters.com))

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polski Koncern Naftowy ORLEN Spółka Akcyjna

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Metro zapowiada wzrost zysku i sprzedaży w 2002