Mężczyźni robią zakupy online

  • Marta Bellon
opublikowano: 27-11-2012, 00:00

Internauci kupują w sieci głównie muzykę, e-booki oraz wycieczki. Częściej niż panie w e-sklepach można jednak spotkać panów.

Może to kobiety decydują o prawie wszystkich domowych zakupach, ale zakupy online są domeną mężczyzn. Miesiąc temu pisaliśmy o tym, że dziewięć na dziesięć Polek podejmuje w swoich domach decyzje dotyczące codziennych zakupów spożywczych czy gospodarczych oraz czuje się odpowiedzialna za wybór banku, ubezpieczyciela czy za rodzinną inwestycję w samochód lub mieszkanie (badanie „Polki same o sobie” agencji Garden of Words i Domu Badawczego Maison). Tymczasem po sklepach internetowych częściej buszują mężczyźni niż panie. Z badania Nielsen dla empik.com wynika, że robi to 56 proc. mężczyzn i 44 proc. kobiet.

Czego szukają najczęściej? Muzyki w formacie mp3 (22 proc.), e-booków (19 proc.), wycieczek oraz biletów lotniczych i możliwości dokonania rezerwacji hotelowych (17 proc.). Zarówno w internecie, jak i tradycyjnych sklepach chętnie kupują: ubrania i buty (60 proc.), telefony komórkowe i akcesoria (59 proc.) oraz sprzęt komputerowy (56 proc.).

Zakupy online częściej robią młodzi — przyznało się do tego 58 proc. badanych w grupie wiekowej 18-25 lat. Wśród respondentów w wieku 26-35 lat zakupy w sieci robi 26 proc., a w wieku 36-45 lat — 12 proc., natomiast wśród osób starszych niż 46 lat przez internet kupuje tylko 5 proc. Według badanych głównymi zaletami e-zakupów są: możliwość dostawy do domu (79 proc.), oszczędność czasu (76 proc.), szeroki wybór produktów (75 proc.), możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze (74 proc.) i konkurencyjne ceny (72 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu