Mikroelektryk jedzie po kapitał

Twórcy prototypu mikroauta elektrycznego szukają pieniędzy na NewConnect. Chcą wejść z pomysłem do miast.

Więcej niż motocykl, mniej niż samochód, a zalety z obu tych pojazdów. Tak o triggo, prototypie mikrosamochodu, mówi Rafał Budweil, prezes i główny akcjonariusz firmy Triggo, która ten prototyp stworzyła.

PROTOTYP: Tak Triggo wygląda dziś. Jego przedprodukcyjna wersja, która powstanie we wrześniu, będzie już bardziej przypominać mikrosamochód.
Fot. ARC

— Jako pierwsi stworzyliśmy jeżdżący prototyp polskiego pojazdu elektrycznego — mówi Rafał Budweil.

Prototyp wygląda jak samochód, ale rozmiarem bliżej mu do motocykla, co w ruchu miejskim jest zaletą. Dlatego, według zamysłu twórców, ma znaleźć zastosowanie w carsharingu, czyli miejskich systemach współużytkowania samochodów.

— Cechą charakterystyczną naszego prototypu jest to, że opiera się nie o ładowanie baterii, a o jej wymianę — mówi Rafał Budweil.

Charakterystyczna jest też możliwość wysuwania kół na boki i wsuwania ich z powrotem, dzięki czemu triggo przy większej prędkości jest stabilny, przy mniejszej — zwrotny. Firma opatentowała ten pomysł m.in. w Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii, a także poza Unią Europejską, m.in. w USA czy w Chinach. Pierwszą dostawę serii pilotażowej zaplanowano na pierwsza połowę 2019 r. Koszt produkcji szacuje się na 9-11 tys. EUR, ale mikrosamochody i tak nie będą sprzedawane bezpośrednio odbiorcom końcowym. Liczyć się będzie koszt przejechanego kilometra.

Na przełomie roku Triggo chce przeprowadzić ofertę publiczną na rynku NewConnect i zebrać do 2,5 mln EUR. Na razie firma dopięła tzw. pre-IPO, w którym sprzedała 13 proc. akcji za ok. 2,2 mln zł, co daje wycenę całej firmy na poziomie 17 mln zł. Po tej emisji Rafał Budweil mają 65 proc. akcji, a po 12,5 proc. ma Wojciech Apel, biznesmen znany m.in. z firmy 3S Śląskie Sieci Światłowodowe, oraz jego żona. Poza tym, z niewielkim pakietem, pojawił się fundusz Larq, znany z inwestycji w firmę Nextbike, prowadzącą systemy rowerów miejskich. Na razie firma jest start- -upem i przychodów nie osiąga. Pierwsze pojawią się prawdopodobnie w 2019 r., ale nie będą to jeszcze wpływy z carsharingu. Rozważa zawieranie umów ze sponsorami, zainteresowanymi wykorzystaniem mikrosamochodu do promocji swoich marek.

 

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane