Mikrofirmy chcą do internetu

opublikowano: 19-05-2020, 22:00

Najmniejsze przedsiębiorstwa wiedzą, że przyszłość leży w sieci. Jednak wiele z nich nie jest przygotowanych do działań tym kanałem.

Koronawirus na wielu firmach wymusił przeniesienie działalności do sieci. Ponad połowa z nich nie była do takiej zmiany kompletnie przygotowana — wynika z badania Krajowego Rejestru Długów (KRD). W najbliższym czasie aż 62,5 proc. małych i średnich przedsiębiorstw planuje jednak aktywniejsze działania online. Niestety, zaledwie 5 proc. firm może w pełni prowadzić działalność za pośrednictwem internetu.

Jednak jeśli wziąć pod uwagę również te podmioty, które mogą robić to częściowo, odsetek wynosi już 46 proc. Najlepiej do działalności w internecie są przygotowani mikroprzedsiębiorcy (ponad 48 proc.). Najwięcej do zrobienia mają w tym zakresie średnie firmy, z których tylko co trzecia (35,6 proc.) może obecnie przynajmniej w pewnym stopniu funkcjonować w internetowej rzeczywistości.

Najlepiej ze sprzedażą w sieci radzą sobie spółki usługowe (54,1 proc.) i handlowe (52,1 proc.). Najgorzej ma produkcja — tu zaledwie co czwarta firma jest w stanie chociaż część swojej działalności prowadzić za pośrednictwem internetu. Jednak nawet te spółki, którym trudniej przestawić się na działalność online, robią, co mogą. Na przykład aż 42 proc. firm budowlanych chce w najbliższym czasie rozbudować kanały sprzedażowe w sieci.

Natomiast wśród producentów podobne plany ma 40 proc. badanych firm. Wielu z nich już teraz dobrze radzi sobie w internecie. Na komunikację z klientem za pośrednictwem tego kanału przestawiło się wiele spółek z sektora automotive. Zainteresowani kupnem klienci wszystkie formalności mogą załatwić zdalnie, a odpowiednio przygotowany i zdezynfekowany pojazd przyjedzie pod ich dom. Sporą elastycznością wykazało się również wielu przedsiębiorców działających w branżach fryzjerskiej czy kosmetycznej, np. uruchamiając sprzedaż kosmetyków za pośrednictwem internetu.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane