Miliony na ekopromocję

WIS
opublikowano: 19-04-2010, 00:00

Producenci żywności ekologicznej wspólnymi siłami szykują wartą 20 mln zł kampanię promocyjną.

Producenci żywności ekologicznej wspólnymi siłami szykują wartą 20 mln zł kampanię promocyjną.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych Polska Ekologia, do którego należy blisko 30 podmiotów z całej Polski (m.in. Symbio, Biofuturo, Eko-Mega), pracuje nad projektem dużej, branżowej kampanii promocyjnej. Będzie się ubiegać o jej dofinansowanie z funduszy dostępnych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW), zasilanego głównie pieniędzmi z budżetu Unii Europejskiej.

— Projekt przewiduje promocję żywności ekologicznej i stowarzyszenia. Chcemy, aby jego budżet sięgnął około 20 mln zł, z czego 30 proc. ma stanowić wkład własny — mówi Artur Tymiński, prezes Polskiej Ekologii.

Stowarzyszenie kończy już pracę nad projektem i zamierza złożyć wniosek o jego dofinansowanie w ciągu 2-3 tygodni.

Według przedstawicieli branży w budżecie PROW na dofinansowanie działań promocyjnych w obszarze ekologicznej żywności do wykorzystania jest około 80 mln zł.

— Duża kampania promująca żywność ekologiczną jest bardzo potrzebna, bo świadomość polskich konsumentów o tym jest wciąż słaba. Bardzo brakuje u nas edukacji, dzięki której konsumenci mogą się dowiedzieć, czym się różni certyfikowana żywność ekologiczna od żywności konwencjonalnej — mówi Sławomir Chłoń, prezes sieci sklepów Organic Farma Zdrowia.

Okazuje się, że rynek żywności ekologicznej w Polsce — choć wciąż mały w porównaniu z krajami zachodnimi — jest już wart około 600 mln zł rocznie i rośnie w dwucyfrowym tempie.

— W Szwajcarii udział żywności ekologicznej w rynku spożywczym sięga już 4,5 proc., a w Niemczech blisko 4 proc. Tymczasem w Polsce jej udział w ogólnej sprzedaży żywności stanowi zaledwie około 0,2 proc. Myślę, że w ciągu 10 lat udział ten wzrośnie u nas do 2 proc., co powinno przynieść sprzedaż rzędu 6 mld zł rocznie — prognozuje Sławomir Chłoń

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu