Millennium i Getin walczą o miliard zł

Beata Tomaszkiewicz
17-01-2005, 00:00

W tym roku Bank Millennium chce udzielić kredytów hipotecznych na ponad 1 mld zł. Getin Bank też. Obu marzy się wejście do grona liderów.

W ubiegłym roku Bank Millennium udzielił 616 mln zł kredytów hipotecznych, z czego dwie trzecie w drugiej połowie roku, kiedy za rozwój tej działalności zabrał się nowy zespół ze Zbigniewem Kudasiem na czele, byłym wiceprezesem GE Banku Mieszkaniowego, trzeciego na rynku hipotecznym.

— W ubiegłym roku odnotowaliśmy 114,6-proc. wzrost w porównaniu z 2003 r. Szczególnie korzystny był czwarty kwartał. Udzieliliśmy kredytów na 243,5 mln zł. Liczę, że każdy kwartał tego roku będzie przynajmniej tak dobry jak ostatni ubiegłego — mówi Zbigniew Kudaś, wiceprezes Banku Millennium.

Oznacza to, że spółka będzie walczyła o ponad 1 mld zł nowo udzielonych kredytów.

— Ponad 90 proc. naszej oferty sprzedajemy we frankach szwajcarskich, pozostałą część głównie w złotych. Udział dolara i euro jest śladowy. Sądzę, że przy takich różnicach w oprocentowaniu frank nadal będzie wiodącą walutą — twierdzi Zbigniew Kudaś.

Sieć, agenci i pośrednicy

W ubiegłym roku udział banku w nowo udzielonych kredytach wyniósł około 5 proc.

Jednak jego celem jest wejście do grona liderów rynku, na którym na razie niepodzielnie królują PKO BP z Bankiem BPH.

— Bankowość hipoteczna jest jednym ze strategicznych filarów naszej działalności. Dlatego staramy się ją rozwijać przez wiele kanałów dystrybucji. Nasza oferta jest dostępna w 300 placówkach banku, mamy też 15 własnych punktów sprzedaży, których liczba w tym roku wzrośnie do 22. W ubiegłym roku zatrudnialiśmy 53 doradców, którzy sprzedali około 40 proc. kredytów, tyle samo co sieć. W tym roku liczba doradców wzrośnie o blisko 100 — wyjaśnia Zbigniew Kudaś.

Bank współpracuje też z ośmioma pośrednikami finansowymi, którzy sprzedali ponad 13 proc. kredytów, oraz piętnastoma portalami internetowymi, za których pośrednictwem zaoferowano 5 proc. kredytów. Udział tych kanałów w sprzedaży produktów hipotecznych będzie systematycznie rósł.

Podobny rozwój

Od swojego startu, czyli przez pięć miesięcy 2004 r., DomBank, oddział Getin Banku odpowiedzialny za rozwój oferty mieszkaniowej, udzielił natomiast kredytów hipotecznych na 215 mln zł, czyli połowę tego, co Bank Millennium przez pół roku.

— Z naszych szacunków wynika, że zajmujemy 7. pozycję na rynku nowo udzielonych kredytów z 4-proc. udziałem w rynku — mówi Łukasz Bald, wiceprezes Getin Banku, były prezes GE Banku Mieszkaniowego.

Getin Bank, podobnie jak Bank Millennium, sprzedaje ofertę przez sieć placówek komercyjnych. Buduje także sieć DomBanku, który na koniec 2004 r. miał 8 biur, a w tym kwartale otworzy 10. Tak sprzedawanych jest 55 proc. kredytów. 45 proc. sprzedają pośrednicy.

DomBank również powyżej 90 proc. kredytów sprzedaje we frankach szwajcarskich.

— Rok 2005 r. będzie pierwszym pełnym rokiem działalności DomBanku. Uwzględniając naszą dynamikę oraz organiczny wzrost całego rynku, który szacujemy na 25-30 proc., powinniśmy osiągnąć roczną sprzedaż powyżej 1 mld zł — planuje Łukasz Bald.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / Millennium i Getin walczą o miliard zł