Miłość do miasta wyrażona na rajstopach

opublikowano: 19-04-2017, 22:00

POMYSŁ NA BIZNES: Lokalny patriotyzm kobiety mogą podkreślić, nosząc na nogach produkty z wzorami związanymi z Warszawą lub Łodzią

„Sezonowo i lokalnie” — to hasło, którym często reklamują się przedsiębiorcy z branży gastronomicznej. Czy mają na nie wyłączność? Absolutnie nie. Łódzka firma pończosznicza Gabriella przekonuje, że lokalne mogą być również... rajstopy.

Lokalny charakter

Bożena i Dariusz Krajdowie, właściciele firmy Gabriella, mieszkają i pracują w Łodzi. Miasto o włókienniczej tożsamości zainspirowało ich do stworzenia Łódzkiej Rajtuzy. To lokalna marka, która jest wyrazem miłości do Łodzi, jej włókienniczej historii i kobiet, które ją tworzyły. Pomysł został bardzo dobrze przyjęty wśród klientów, więc Krajdowie postanowili go kontynuować i rozszerzać na inne miasta. Tak powstały Rajtuzy Stołeczne.

— To nasze pozdrowienie, które przesyłamy stolicy od łódzkiego przemysłu kreatywnego — mówią właściciele Gabrielli. W przyszłości lokalnych rajstop będzie więcej. Właściciele Gabrielli mają nadzieję, że wręczanie tego typu produktów na Dzień Kobiet może stać się na powrót tradycją — tym razem jednak w zdecydowanie lepszym guście. Bo, jak podkreślają, lokalne rajstopy są jak małe designerskie dzieła sztuki: mają precyzyjnie odwzorowane wzory, takie jak warszawska syrenka czy Pałac Kultury i Nauki.

— Tygodniami dopracowywaliśmy wzory, by oddać na produkcie charakter miasta — przyznają Krajdowie. Lokalne Rajtuzy nie są jedynym kreatywnym produktem firmy.

— Dwa razy w roku prezentujemy kolekcje wzornicze. Najnowsza seria została zaprojektowana we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi. Mamy też kolekcje specjalne, np. Medica — produkty o właściwościach medycznych, Plus Size — dla kobiet o większych rozmiarach, a także rajstopy dziecięce, ślubne oraz kolekcję erotyczną — wylicza Bożena Krajda.

A oprócz produktów niestandardowych — cała gama rajstop klasycznych. W sumie ponad 250 produktów w różnych wariantach rozmiarowych i kolorystycznych. Każdego miesiąca z łódzkiej fabryki wyjeżdża około miliona par rajstop, które trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Z Laurem Konsumenta

Działanie na tak dużą skalę jest możliwe, bo Gabriella to nowoczesny park maszynowy z 200 maszynami. Inwestycje finansowane z pomocą unijnych dotacji z instrumentów przeznaczonych dla sektora MSP pozwoliły Bożenie i Dariuszowi Krajdom znacznie rozwinąć działalność. A gdy zaczynali w 1996 r., mieli tylko kilka używanych maszyn dziewiarskich kupionych od upadającego wówczas Państwowego Zakładu Pończoszniczego Feniks. Własną siedzibę wybudowali w 2010 r. W niej odbywa się cały siedmioetapowy proces produkcji.

— Wdrożyliśmy tam precyzyjny proces kontroli jakości. Kontrolujemy wyroby na każdym etapie: od surowca po produkt finalny wysyłany do klienta. Jakość to nasz znak rozpoznawczy — i nie są to puste słowa. Otrzymaliśmy wyróżnienie „Najlepsze w Polsce” oraz kilkakrotnie zostaliśmy uhonorowani nagrodą Laur Konsumenta — mówi Dariusz Krajda.

Wysoki poziom doceniły też światowe marki. Swoje produkty tworzą one właśnie w łódzkiej fabryce mieszczącej się przy ul. Brukowej 13.

Apetyt na więcej

Gabriella plasuje sie w czołówce największych firm pończoszniczych w Polsce. Jednak właściciele przyznają, że mają apetyt na więcej.

— To, że są więksi od nas, jest motywacją do dalszego inwestowania, powiększania oferty i eksplorowania nowych rynków zagranicznych — twierdzą Bożena i Dariusz Krajdowie. W planach mają zatem rozpoznawanie kolejnych rynków zagranicznych i poszukiwanie nowych kierunków sprzedaży. Jednym z najtrudniejszych wyzwań może być plan budowania świadomości marki wśród Polek. To zaś może przynieść kolejne nietuzinkowe produkty pokroju Lokalnych Rajtuzów. Właściciele spółki ujawniają, że mają kolejne pomysły na niesztampowe działania promocyjne.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Mastykarz

Polecane