Czytasz dzięki

Mniejsze pragnienie na piwo bez procentów

Polacy od kilku lat mają coraz większy apetyt na piwo zupełnie bezalkoholowe. Epidemia zgasiła nieco ten trend, ale według producentów — na chwilę.

Z zapotrzebowania na piwa bezalkoholowe piwowarzy zdali sobie sprawę już kilka lat temu, gdy na rynku pojawiły się pierwsze piwa 0,0 proc. i szturmem go zdobyły. W Grupie Żywiec (właściciel marek m.in. Żywiec, Warka, Heineken) piwa bezalkoholowe odpowiadają już za 4 proc. sprzedaży. Jak tłumaczy Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej, na wzmożone zainteresowanie napojami bezalkoholowymi wpływają trendy konsumenckie.

— Konsumenci coraz częściej z myślą o zdrowiu, formie, bezpieczeństwie czy po prostu dobrym samopoczuciu rezygnują z alkoholu na rzecz piw bezalkoholowych. Jest wśród nich też coraz większa grupa osób świadomych i odpowiedzialnych, która nie chce podejmować żadnych ryzykownych działań pod wpływem procentów. Dzięki piwom 0,0 proc. mogą nie rezygnować ze smaku piwa — tłumaczy Iwona Jacaszek-Pruś.

Dodaje, że segment w Polsce rozwija się niezwykle szybko. W zeszłym roku (2019 vs. 2018) wolumenowo kategoria ta wzrosła o 56 proc., wartościowo o 59 proc. Silny segment nie oparł się jednak pandemii, która wpłynęła na dynamikę sprzedaży, choć nie na długo.

— W styczniu i lutym sprzedaż rosła o blisko 42 proc. w porównaniu do analogicznych miesięcy roku ubiegłego, natomiast w marcu dynamika spadła do 26 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku — mówi dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej, która w swoim portfelu ma m.in. Tyskie, Książęce, Lecha, w tym Lecha Free.

Jak tłumaczy, piwo z zerową zawartością alkoholu [do kategorii piw bezalkoholowych zaliczają się też te do 0,5 proc. alkoholu — red.] często spożywane są w trakcie imprez przez kierowców i uczestników imprez, a te zniknęły na pewien czas z naszego życia. O stopniowym powrocie do normalności i ponownym smaku na piwa bezalkoholowe świadczą kwietniowe dane Kompanii Piwowarskiej, które zanotowały wzrost na poziomie 31 proc. rok do roku.

Według prognoz ZPPP Browary Polskie opublikowanych pod koniec lutego (przed wybuchem pandemii) obecny rok upłynie pod znakiem rosnącego udziału rynku piw bezalkoholowych, spadać będzie natomiast udział piw mocnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane