Mobilność w wydaniu polskich firm

opublikowano: 13-12-2017, 22:00

W listopadzie 2017 r. ponad połowa globalnego ruchu w internecie pochodziła z urządzeń mobilnych — wynika z danych StarCounter.

Pod tym względem Polska wypada lepiej niż światowa średnia — u nas smartfony i tablety odpowiadały za blisko 64 proc. ruchu.

Widoczna jest tendencja wzrostowa, co może być cenną wskazówką do przedsiębiorców, gdzie szukać klientów. Jak z wdrażaniem mobilności radzą sobie rodzime spółki? Duże przedsiębiorstwa dostosowały serwisy internetowe do urządzeń mobilnych — wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Edisonda, część grupy Grant Thornton w Polsce.

Ale problemów nie brakuje — głównym jest to, że są zbyt wolne i mogą przez to zniechęcać użytkowników do korzystania. Okazuje się, że prawie 36 proc. serwisów wyświetla się w czasie dłuższym niż 9 sekund.

77 proc. Tyle serwisów zweryfikowanych przez firmę Edisonda pozytywnie przeszło test optymalizacji Google (prawidłowość wyświetlania się stron, brak problemów z ich obsługą).

8,39 sekund Tyle wynosi średni czas ładowania się stron internetowych przetestowanych przez analityków Edisondy. Im jest on dłuższy, tym większe prawdopodobieństwo, że odwiedzający zrezygnuje z przeglądania serwisu.

88 proc.Tyle firmowych stron internetowych utworzonych zostało w technologii RWD (responsive web design), za sprawą której użytkownicy posiadają dostęp do jednakowych treści niezależnie od urządzenia, na którym je przeglądają. Pozostałe 12 proc. to strony mobilne, stworzone specjalnie na potrzeby smartfonów czy tabletów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Mobilność w wydaniu polskich firm