Moda na radiowe znaczniki

Magdalena Laskowska
opublikowano: 2006-01-02 00:00

Technologia RFID będzie zapewne szybko wdrażana, bo opiera się na istniejącej infrastrukturze wykorzystującej kody kreskowe.

Technologia Radio Frequency Identification (RFID) umożliwia bezprzewodowe, zdalne rozpoznawanie specjalnych znaczników umieszczanych na paletach, opakowaniach zbiorczych oraz na opakowaniach jednostkowych. Wykorzystuje się ją do znakowania i śledzenia pochodzenia części (np. w przemyśle lotniczym i samochodowym), a także półproduktów (np. w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym) oraz do identyfikacji osób (np. karty identyfikacyjne).

Z badań przeprowadzonych w 2004 r. wynika, że 40 proc. przedsiębiorstw handlowych planuje wdrożenie tej technologii. Właśnie z myślą o nich firma Zebra Technologies, producent rozwiązań do druku specjalistycznego oraz urządzeń kodujących znaczniki RFID, przygotowała poradnik o wdrażaniu systemu.

Przewodnik zawiera m.in. informację, że technologia RFID będzie prawdopodobnie szybko wdrażana, ponieważ opiera się na istniejącej infrastrukturze wykorzystującej kody kreskowe. Przedstawia także podstawowe zalety technologii RFID, takie jak możliwość odczytu przez warstwę innego materiału, dostarczanie raportów w czasie rzeczywistym czy zautomatyzowane zarządzanie stanem magazynu. Przewodnik wyjaśnia też najważniejsze zalety różnych typów znaczników, np. aktywnych i pasywnych. Kopię przewodnika można otrzymać po odwiedzeniu strony www.rfidzebra.com.