Modernizacja lokomotyw

Dorota Gąsowska
21-10-2004, 00:00

PKP Cargo zmodernizowały lokomotywę ET-22, służącą do transportu towarowego, i cztery lokomotywy manewrowe EM-10.

Sześcioosiowy pojazd ET-22 o mocy 300 KW jest podstawową lokomotywą PKP Cargo. Umożliwia ona prowadzenie pociągów o masie 2,5 tys. ton z prędkością 90 km/h. Po modernizacji lokomotywa jest bardziej ekonomiczna, nowocześniejsza, ma dłuższe cykle przeglądowo-naprawcze i wyższy czynnik gotowości technicznej. Dodatkowo... klimatyzację w kabinie maszynisty. Zmodernizowany pojazd ma służyć jeszcze przez 25-30 lat.

— Planujemy modernizację 50 lokomotyw ET-22 rocznie. Przy tej wielkości cena modernizacji jednego pojazdu nie powinna przekroczyć 40 proc. ceny nowej lokomotywy — mówi Zygmunt Siarkiewicz, dyrektor ds. eksploatacji i zaplecza technicznego PKP Cargo.

Modernizację prototypową lokomotyw wykonały Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach we współpracy z polskimi firmami i instytucjami naukowo-technicznymi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Gąsowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Modernizacja lokomotyw