Money.pl w rękach wp.pl

opublikowano: 02-12-2014, 00:00

Dopiero co Onet przejął Naszą Klasę, a już Wirtualna Polska kupiła portal biznesowy z 3,7 mln użytkowników.

Raz, dwa, tri, malcziki! Internetowe spółki w rytm piosenki Kazika ścigają się o największą liczbę użytkowników. Grupa Wirtualna Polska wczoraj poinformowała, że kupuje 100 proc. założonego 14 lat temu Money z flagowym serwisem money.pl.

NA FALI:
NA FALI:
Od połączenia z o2 serwisy grupy wp.pl, którą kieruje Jacek Świderski, zwiększyły w kategorii „Biznes, finanse, prawo” liczbę użytkowników o 17 proc., odsłon o 18 proc., a spędzonego czasu o 145 proc.
Marek Wiśniewski

Do jej portfela trafiają m.in. serwisy i narzędzia pozwalające na kupowanie i sprzedawanie produktów i usług finansowych w sieci, oszczędzanie i zarządzanie prywatnym budżetem. Cennym aktywem Money jest także grono 3,7 mln użytkowników. „Naszą ambicją i jednocześnie jednym z celów strategicznych jest inwestycja w wysokiej jakości opiniotwórcze treści” — informuje Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska.

W lutym tego roku WP połączyła się z o2 przy udziale funduszuInnova Capital. Do swoich marek dodała też ostatnio SportoweFakty.pl, Domodi.pl czy Homebook.pl. Niecały tydzień temu Grupa Onet należąca do Axel Springer Polska kupiła portal Nasza Klasa, którego profil zamierza poszerzyć o gry online.

Z wrześniowego badania Megapanel PBI/Gemius 20 największych wydawców objętych kompleksowym badaniem (wypada Google, FB czy YouTube) wynika, że Grupa Onet zwiększyła liczbę internautów do 15,5 mln, podczas gdy Grupa Wirtualna Polska, choć też zanotowała zwyżki, jest na trzecim miejscu, po Grupie Allegro, i ma 14,7 mln internautów.

Rok temu na podium była ta sama trójka, ale w innej konfiguracji. Grupa Onet była druga z 14,9 mln użytkowników, a Wirtualna Polska — trzecia z 13,1 mln użytkowników. W tym roku pojawiła się informacja, że na sprzedaż za 20 mln zł jest Bankier.pl. Czas na Onet?

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane