Mostostal Słupca liczy na kontrakty za 90 mln zł
W połowie 2001 r. Mostostal Słupca przystąpi do wymiany mostu na autostradzie koło Duisburga w Niemczech. Wartość kontraktu wynosi 10 mln zł. Inwestorem jest Philipp Holzmann, firma budowlana z Düsseldorfu. Obecnie słupecka firma negocjuje kolejne kontrakty o łącznej wartości 90 mln zł. Cały rok Mostostal Słupca planuje zakończyć obrotami wysokości 75 mln zł.
W sierpniu 2001 r. pracownicy Mostostalu Słupca przystąpią do realizacji zamówienia, złożonego przez firmę budowlaną Philipp Holzmann z Düsseldorfu. Podpisana na początku tego roku z niemieckim kontrahentem umowa dotyczy wymiany starego mostu na autostradzie w okolicach Duisburga w Niemczech.
Wykonawstwo i montaż
— Wartość kontraktu opiewa na 10 mln zł. Zgodnie z wolą inwestora, na wykonanie zamówienia mamy czas do połowy 2003 r. — mówi Wojciech Kantarowski z Mostostalu Słupca.
Zakres umowy obejmuje zarówno wykonawstwo konstrukcji stalowych przęseł mostu, jak i montaż obiektu na budowie. Oznacza to, iż po wykonaniu poszczególnych elementów mostu (największe dochodzą do 42 m długości, 4,5 m szerokości i 2 m wysokości) słupecka firma przetransportuje je do Niemiec, gdzie nastąpi ich montaż.
Od kwietnia tego roku Mostostal Słupca realizuje zamówienie dla innego odbiorcy z Niemiec — DSD Dillinger Stahlbau. Kontrakt dotyczy wykonania konstrukcji skrzyniowej mostu w miejscowości Reinchenbach koło Frankfurtu.
— Wartość umowy wynosi 5 mln zł. Obiekt ma być gotowy w połowie lipca 2001 r. — mówi Wojciech Kantarowski.
70 proc. zamówień
W pierwszej połowie tego roku spółka ze Słupcy zakończy budowę konstrukcji skrzyniowej mostu w miejscowości Alborg w Danii. Kontrakt wartości 1,5 mln zł realizowany jest dla duńskiej firmy budowlanej Skanska Stalteknik. Do lipca tego roku pracownicy słupeckiego Mostostalu muszą wykonać konstrukcję skrzyniowo-blachownicową mostu Siekierkowskiego oraz pylonów (mocowań) do mostu dla nowej Trasy Siekierkowskiej w Warszawie, budowanego przez Mostostal Warszawa. Wartość podpisanego z warszawską spółką kontraktu wynosi 4,5 mln zł.
Portfel zamówień słupeckiego Mostostalu na 2001 r. wypełniony jest już w 70 proc.
Apetyt na autostradę
Obecnie zarząd Mostostalu Słupca negocjuje kilka kolejnych kontraktów. Zdaniem Wojciecha Kantarowskiego, łączny tonaż negocjowanych umów przekracza 20 tys. ton konstrukcji.
— Wśród tych zamówień, które mamy nadzieję zdobyć, znajdują się dwa duże kontrakty na wykonanie konstrukcji stalowych walcowni wielkości 6 tys. ton oraz stalowni wielkości 2,4 tys. ton. Naszymi partnerami w rozmowach są firmy budowlane z Belgii — wyjaśnia Wojciech Kantarowski.
Ocenia, że wartość obu umów osiągnie blisko 90 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami, kontrakty zostaną podpisane jeszcze w pierwszym półroczu 2001 r. Realizacja zadań przewidziana jest na lata 2001-2002.
Przedstawiciele firmy twierdzą, że liczą na kontrakty związane z planowaną budową sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu w Polsce.
Mostostal Słupca w swojej 30-letniej już działalności wykonał i zmontował kilkanaście mostów i wiaduktów drogowych w Polsce i za granicą. Spółka ma także na swoim koncie konstrukcje na potrzeby m.in. energetyki, hutnictwa, przemysłu okrętowego, hale przemysłowe i pawilony handlowe.