MSP chętnie korzystają z nowinek

DI
03-07-2018, 22:00

3 PYTANIA DO MARKA BRODY, DYREKTORA OPERACYJNEGO I CZŁONKA ZARZĄDU SALESMANAGO

1. Co nas czeka w najbliższej przyszłości, jeśli chodzi o rynek start-upów?

Polskie start-upy są coraz bardziej zainteresowane nowymi technologiami. To one najbardziej cieszą młodych, dopiero wchodzących na rynek pracy ludzi, więc naturalnie w tych firmach średnia wieku jest wyraźnie niższa. Ci ludzie nie tylko pracują w start-upach, ale najczęściej je zakładają. Aż 60 proc. założycieli start-upów jest w wieku 30-39 lat, czyli zaraz po zdobyciu pierwszych doświadczeń na rynku i poznaniu jego realnych potrzeb.

Co ciekawe, aż 79 proc. z nich skupia się na sprzedaży technologii i usług do firm. W dziesiątce najpopularniejszych są rozwiązania big data, business intelligence, internet rzeczy, narzędzia dla developerów IT, technologie dla marketingu i robotyka. Przyszłość? Większość start- -upów sprzedaje do firm mikro oraz małych i średnich. To ich kondycja buduje miejsce dla nowych przedsiębiorców w Polsce. Nie bez znaczenia są tu wszelkie ułatwienia dla zakładających i prowadzących małe firmy, chociażby takie jak Konstytucja biznesu.

Jednak to praktyka zweryfikuje, czy pozytywnie opisane rozwiązania będą tak samo działać w rzeczywistości — i czy będą właściwie interpretowane przez urzędników kontrolujących przedsiębiorców. Jeśli chodzi o podejście do rozwijania firmy, najmniejsze szanse na sukces mają osoby, dla których odpowiedź na pytanie „skąd pozyskać pieniądze na rozwój firmy” brzmi „od klientów”. Wsparcie aniołów biznesu, VC, PARP czy NCBIR jest ważne, ale bez modelu wypracowującego realne przychody i bez reinwestowania zysków w rozwój to będzie dynamiczna, ale krótka droga.

2. Które zagraniczne przykłady pomysłów z branży marketing automation warto zaadaptować na polskim rynku?

Przewrotnie — w tym kontekście — to Polska jest jednym z kluczowych graczy w branży marketing automation w Europie i to nasze rodzime rozwiązania często wytyczają kierunki. Co ciekawe, Europa wystartowała znacznie później ze swoimi rozwiązaniami z tej dziedziny. Są one dużo bardziej nakierowane na e-commerce w przeciwieństwie do rynku amerykańskiego, nastawionego na rozwiązania dla B2B. Jego dynamiczny wzrost mocno wiąże się z potrzebą adaptacji nowoczesnychtechnologii opartych na big data, machine learning i sztucznej inteligencji, które służą chociażby do idealnego doboru oferty produktów serwowanych klientom. Ich jakość jest kluczowa, jeśli chcemy, aby to właśnie w naszym sklepie klient dokonał zakupu. Ale, jak już powiedziałem, to polskie rozwiązania są stawiane za przykład dla starszych firm z UE, jak i niedawno powstałych start-upów.

3. W czym rozwiązania SALESmanago mogą pomóc przedsiębiorcom z sektora MŚP?

Dostarczamy system, który w prosty sposób integruje się ze stroną www, sklepem internetowym czy innymi systemami już wykorzystywanymi w firmie klienta. Nie mając wiedzy technicznej, nasz klient może „wyklikać” w systemie zautomatyzowane procesy marketingowe, które wyślą produkty najlepiej dobrane do osoby, która odwiedziła sklep, ale nie dokonała zakupu. System wyśle powiadomienie o porzuconym koszyku wraz z jego zawartością i rabatem uzależnionym od profilu odbiorcy, ustawi alerty dla swoich sprzedawców o potencjalnych klientach, z którymi należy się teraz skontaktować oraz wyświetli rekomendacje produktowe na stronie sklepu.

Automatyzacja i możliwość „wyklikania” procesów opartych na rekomendacjach naszego machine learning sprawiają, że firmy bez działów IT i data science mogą sprawnie korzystać z nowoczesnych rozwiązań i skutecznie zwiększać swoją sprzedaż. Dzięki wykorzystaniu tego typu rozwiązań system nie tylko dobierze automatycznie najlepszą ofertę, ale także optymalny sposób jej dostarczenia w formie maila, webpusha, esemesa, komunikatu w live chat, reklamy banerowej w sieci Google czy ramki na stronie klienta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / MSP chętnie korzystają z nowinek