MSP reklamują się w sieci

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2012-12-03 00:00

Przedsiębiorcy z MSP nauczyli się zdobywać klientów w internecie. Ale nadal nie wiedzą, jak z wykorzystaniem tych samych narzędzi zatrzymać ich przy sobie.

Pozycjonowanie, ogłoszenia na portalach i aktywność w obrębie mediów społecznościowych — to podstawowe narzędzia promocji wykorzystywane przez małe i średnie firmy w internecie. Jak wskazują badania przeprowadzone przez portal Firmy. net, 43 proc. przedsiębiorców z tego sektora pokazuje się w sieci, bo wierzy, że to dobry sposób pozyskania nowych klientów.

32 proc. chce w ten sposób zwiększyć widoczność marki. Ale co dalej? Jak się okazuje, tylko 3 proc. respondentów wykorzystuje internet jako środek komunikacji z obecnymi klientami.

— Widzimy ciągły wzrost obecności małych firm w internecie.

Jednak badania potwierdzają, że wykorzystanie potencjału internetu przez tę grupę jest niewystarczające. 20 proc. ankietowanych przyznało, że w prowadzeniu działań promocyjnych on-line przeszkadza im brak wiedzy i zasad panujących w sieci, a prawie 13 proc. za największą barierę uważa brak czasu na tego rodzaju aktywność — mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciel portalu Firmy.net.

Jego zdaniem, efektywność działań w internecie zdecydowanie zmniejsza również zła funkcjonalność stron www, w tym zbyt duża ilość elementów witryny i jej skomplikowany układ.

53 proc. Tylu przedsiębiorców ankietowanych przez Firmy. net przyznało, że ich promocja w sieci jest ograniczona z powodów finansowych. W badaniu wzięło udział 1627 przedstawicieli MSP.