Z analizy wynika, że najczęstszymi klientami, którzy pobierają z bazy BIG Info Monitora raporty o innych przedsiębiorcach, zaraz po bezkonkurencyjnych bankach (77,31 proc. pobieranych raportów), są małe i średnie firmy (8,35 proc.).
Na trzecim miejscu znalazły się firmy leasingowe (7,43 proc.). Ponadto firmy z segmentu MSP często zamieszczają też wpisy w rejestrze — co dziesiąty pochodzi od takiego przedsiębiorcy. Sławomir Grzelczak, prezes BIG Info Monitora, tłumaczy, że zainteresowanie małych i średnich firm raportami wynika z niepokoju związanego z działalnością na rynku, który odczuwał ten segment w 2014 r.
— Przedsiębiorcy szukają nowych sposobów zabezpieczenia się przed nierzetelnymi kontrahentami i odzyskiwania należności, ponieważ uważają, że przepisy prawa w Polsce nie chronią w wystarczający sposób interesów firm z sektora MSP przy egzekwowaniu należności — twierdzi Sławomir Grzelczak.