MSP sprawdzają kontrahentów

opublikowano: 12-01-2015, 00:00

BIG Info Monitor przeanalizował aktywność firm korzystających z rejestru.

Z analizy wynika, że najczęstszymi klientami, którzy pobierają z bazy BIG Info Monitora raporty o innych przedsiębiorcach, zaraz po bezkonkurencyjnych bankach (77,31 proc. pobieranych raportów), są małe i średnie firmy (8,35 proc.).

Na trzecim miejscu znalazły się firmy leasingowe (7,43 proc.). Ponadto firmy z segmentu MSP często zamieszczają też wpisy w rejestrze — co dziesiąty pochodzi od takiego przedsiębiorcy. Sławomir Grzelczak, prezes BIG Info Monitora, tłumaczy, że zainteresowanie małych i średnich firm raportami wynika z niepokoju związanego z działalnością na rynku, który odczuwał ten segment w 2014 r.

— Przedsiębiorcy szukają nowych sposobów zabezpieczenia się przed nierzetelnymi kontrahentami i odzyskiwania należności, ponieważ uważają, że przepisy prawa w Polsce nie chronią w wystarczający sposób interesów firm z sektora MSP przy egzekwowaniu należności — twierdzi Sławomir Grzelczak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu