MTK podsumowały kwietniowe targi

Małgorzata Zdunek
opublikowano: 2001-04-11 00:00

MTK podsumowały kwietniowe targi

W pięciu imprezach targowych — Glob, Promedia, Flowertarg, Animalexpo i Śląskim Kongresie Kosmetycznym — które zakończyły się 8 kwietnia, wzięło udział łącznie 665 firm. Ekspozycje zwiedziło 30,8 tys. osób.

Zarząd Międzynarodowych Targów Katowickich, organizator czterech imprez targowych — VIII Międzynarodowych Targów Turystyki, Sprzętu Turystycznego i Sportowego Glob, VII Targów Marketingu i Reklamy Promedia, XXI Wiosennych Targów Ogrodniczych Flowertarg i I Targów Zoologicznych Animalexpo, które odbyły się w dniach 5-8 kwietnia na terenach wystawowych MTK w Katowicach, podsumował przebieg imprez.

Największy Glob

Wystawcy zajęli łącznie powierzchnię 7,3 tys. mkw. w pawilonie nr 1.

— Liczyliśmy, że połączony blok imprez targowych zobaczy od 30 do 35 tys. osób. W efekcie, targi przyciągnęły 30,8 tys. zwiedzających, co jest dla MTK zadowalające i zgodne z naszymi oczekiwaniami — zapewnia Piotr Kubica, kierownik biura prasowego MTK.

Na targach Glob, największych z bloku pięciu imprez, oprócz wystawców krajowych, zaprezentowały się również firmy zagraniczne, m.in. z Francji, Niemiec, Czech, Hiszpanii, Chorwacji i Grecji.

— Uczestnikami tych targów były głównie biura podróży, przewoźnicy, właściciele bazy hotelowej i gastronomicznej oraz wydawcy — wylicza Piotr Kubica.

Potencjalnych turystów kusiły też oferty związków i stowarzyszeń gmin, m.in. jurajskich czy ziemi cieszyńskiej, a także krajowe i zagraniczne agencje turystyczne. Nowością było poszerzenie oferty o sprzęt turystyczny i sportowy.

Zdaniem organizatorów, wiosenny blok imprez miał przypominać show, w którym statyczne targi zostały zastąpione przez ekspozycje firm, prezentacje i pokazy.

Nowa formuła

— Wszystkie imprezy, połączone tematycznie, są skierowane do firm i osób indywidualnych. Mają na celu prezentacje ofert, związanych z możliwościami wykorzystania wolnego czasu — tłumaczy Piotr Kubica.

Targom Promedia, poświęconym tajnikom reklamy, Flowertarg — prezentującym rośliny, narzędzia i sprzęt ogrodniczy, oraz pierwszej edycji Animalexpo — imprezy dla miłośników zwierząt domowych, towarzyszył Śląski Kongres Kosmetyczny. Impreza, która zastąpiła organizowane dotąd przez MTK Targi Mody i Kosmetyków, również skierowana była do podmiotów z tej branży i osób indywidualnych.

Zarząd MTK już szykuje się do kolejnej imprezy targowej — XVI edycja Międzynarodowych Targów Budownictwa ma się rozpocząć 26 kwietnia 2001 r. i potrwać do 29 kwietnia.