Multiplay Cyfrowego Polsatu

Katarzyna Latek
opublikowano: 2009-06-22 07:01

Rewolucja wybuchnie w czwartym kwartale. Spółka ruszy z potrójną usługą. Cyfrowy Polsat przygotowuje się do ofensywy — połączy w jedną ofertę telewizję, internet i komórki.

Największa w Polsce platforma satelitarna wkrótce sfinalizuje umowę ze Sferią, która pozwoli na wspólne wprowadzenie usług internetowych. Dzięki temu Cyfrowy Polsat jeszcze w tym roku ruszy z szeroko zakrojonym projektem usług interaktywnych.

— Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. Mamy nadzieję, że podpiszemy umowę do 30 czerwca. Dopuszczamy maksymalnie dwutygodniowe opóźnienie — zapowiada Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

W marcu Cyfrowy Polsat objął 11 proc. udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Sferii. Inwestorom nie spodobał się ten krok, więc Zygmunt Solorz-Żak odkupił udziały od giełdowej spółki.

Pierwotny projekt Sferii zakładał rozbudowę sieci w największych miastach. Tymczasem Cyfrowy Polsat jest obecny przede wszystkim tam, gdzie nie ma operatorów kablowych, czyli na przedmieściach dużych miast, w mniejszych miastach i na wsi — i tam chce docierać z internetem.

— Już kilka lat temu zaplanowaliśmy, że Cyfrowy Polsat będzie nie tylko platformą satelitarną. Chcemy dostarczać rozrywkę do domów niezależnie od technologii — mówi prezes.

Teraz Cyfrowy Polsat ma 3,19 mln użytkowników (w tym 2,8 mln abonentów korzystających z usług płatnych). To ogromna baza klientów, którym można oferować kolejne usługi. Ponadto ma rozbudowaną sieć sprzedaży (1300 punktów) i call center (400 stanowisk).

Więcej o nowym rozdaniu na polskim rynku medialnym w poniedziałkowym "Pulsie Biznesu".