Na miarę małych firm

DI
opublikowano: 28-02-2013, 00:00

Gdy rośnie ryzyko prowadzenia trans- akcji handlowych, przedstawiciele sektora MSP szukają rozwiązań wspierających i zabezpieczających ich biznes

Instytucje finansowe modyfikują więc do ich potrzeb narzędzia, wykorzystywane już z powodzeniem przez duże firmy. Coraz większym zainteresowaniem wśród MSP cieszy się ubezpieczenie kredytu kupieckiego. W przypadku małych firm znaczące opóźnienia lub brak zapłaty przez jednego z kluczowych klientów może spowodować duże kłopoty finansowe, a nawet doprowadzić do upadłości. Co więcej, dla małej firmy pomoc ubezpieczyciela w ocenie wiarygodności odbiorców, możliwość zwiększenia obrotów poprzez wprowadzenie konkurencyjnych warunków płatności czy niższe koszty windykacji, mogą być nawet bardziej przydatne niż w przypadku dużej firmy.

— Często barierą dla małych i średnich firm w korzystaniu z ubezpieczenia należności były dość skomplikowanie procedury zawarcia polisy i zarządzania nią — mówi Maciej Drowanowski, dyrektor zarządzający ubezpieczyciela Coface. W ostatnim roku zauważyliśmy duże zainteresowanie naszym nowym ubezpieczeniem dla MSP, w którym proces zawierania umowy i administrowania polisą został znacznie uproszczony, a uzyskiwanie ochrony ubezpieczeniowej ułatwione. Usługa jest dostępna nawet dla małych firm, które dopiero zaczynają działalność. Klienci mogą samodzielnie decydować o wielu parametrach umowy. Pomocny w bieżącej obsłudze polisy przez klienta jest system szybkiego, automatycznego przyznawania limitów kredytowych do określonej w umowie wartości. Polisa zapewnia ponadto wsparcie ubezpieczyciela w zakresie polubownej i sądowej windykacji należności. Jak podkreśla Maciej Drowanowski, pozycja firmy ubezpieczeniowej ma często decydujące znaczenie w skutecznym odzyskaniu przeterminowanych należności.

Zalet współpracy z ubezpieczycielem jest więcej. Poza uzyskaniem ochrony ubezpieczeniowej klient wchodzi w stałą relację z firmą monitorującą i oceniającą ryzyko. Ponadto zawarcie umowy ubezpieczenia sprzyja wprowadzeniu i stosowaniu w firmie procedur zarządzania należnościami, pomaga poruszać się w takich obszarach, jak ustalanie terminów płatności, monitorowanie braków należności czy korygowanie warunków współpracy w sytuacji wzrostu ryzyka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu