Na sponsorowaniu kolarstwa można zarobić

DI, PAP
04-05-2013, 12:12

Pomimo wstrząsających od kilku lat kolarstwem afer dopingowych, marketingowa wartość tego sportu w profesjonalnym wydaniu wyraźnie wzrosła w minionym roku - wynika z obszernego raportu opublikowanego przez fachowy portal Cyclingnews.

Badania, prowadzone przez renomowaną brytyjską firmę konsultingową, miały na celu określenie "zwrotu" nakładów sponsorskich w wartości reklamowej na podstawie częstotliwości i długości relacji medialnych z zawodowych wyścigów kolarskich.

Kolarze ekipy Sky podczas wyścigu Tour de Romandie FOT. teamsky.com
Zobacz więcej

Kolarze ekipy Sky podczas wyścigu Tour de Romandie FOT. teamsky.com

Średnia wartość marketingowa imprezy z cyklu World Tour, do którego należy również Tour de Pologne, wyniosła w 2012 roku 88,4 mln dolarów. Łączna wartość wszystkich profesjonalnych kolarskich wyścigów sięgnęła, według autorów raportu, 2,1 mld dolarów.

Marketingową wartość kolarstwa zdominował Tour de France, podczas którego ekspozycja zawodowych ekip stanowiła blisko cztery piąte z całorocznego cyklu wyścigów.

Sukces ekipy Sky w ubiegłorocznej "Wielkiej Pętli" wygenerował dla jej sponsorów 550 milionów dolarów równoważnej wartości reklamy w mediach.

Wbrew skandalom dopingowym i światowemu kryzysowi ekonomicznemu wartość zawodowego kolarstwa dla sponsorów w ubiegłym roku wręcz zwiększyła się.

"Jest to obecnie sport globalny, ale w jego sponsoringu dominują podmioty narodowe. Firmy o zasięgu światowym także nie stronią od kolarstwa, ale ten sport jest doskonałą platformą wzmacniania swej marki na globalnym rynku dla biznesu narodowego" - konkludują autorzy raportu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Na sponsorowaniu kolarstwa można zarobić