Na Wschodzie mieszkania sprzedają się najszybciej

opublikowano: 22-01-2013, 00:00

Średni czas sprzedaży mieszkania w stolicy i Trójmieście to pół roku. Są jednak takie miasta, gdzie lokal sprzedaje się w dwa miesiące.

Z opracowanego przez doradców Metrohouse podsumowania transakcji na wtórnym rynku mieszkań w 2012 r. wynika, że najtrudniej sprzedać lokal w Trójmieście i w Warszawie. Na pierwszym miejscu uplasował się Sopot, gdzie średni czas potrzebny na zawarcie transakcji wynosi prawie pół roku. W Gdańsku i Gdyni na sprzedaż mieszkania oczekiwano odpowiednio 140 i 151 dni.

Nieco szybciej sprzedawały się lokale w Warszawie — 138 dni. W innych największych polskich miastach, między innymi we Wrocławiu i w Krakowie, czas oczekiwania na transakcję przekraczał 100 dni.

— Najlepszą taktyką jest w tej sytuacji rozsądne określenie ceny ofertowej już na początku. Zła cena spowoduje brak zainteresowania i przełoży się na dłuższy czas sprzedaży — komentuje Mariusz Kania, prezes Metrohouse.

Nie wszędzie jednak sytuacja wygląda podobnie. Na wschodzie kraju, szczególnie w Lublinie i Białymstoku, mieszkania można sprzedać stosunkowo szybko. Zdecydowanie przoduje pod tym względem Lublin — odpowiednio wycenione mieszkania z najpopularniejszego segmentu są sprzedawane w półtora miesiąca. Wiele osób kupuje lokale do remontu i sprzedaje je potem z zyskiem. Według analityków bardzo dobra jest również sytuacja na ryku najmu w tym mieście.

— Lublin to miasto studentów, a to właśnie oni napędzają rynek najmu. Mimo że jesteśmy najdroższym miastem pod względem cen nieruchomości na wschodzie Polski, to średni czas sprzedaży mieszkaniajest znacznie krótszy niż w innych miejscowościach — mówi Barbara Pieczkowska, dyrektor jednego z oddziałów Metrohouse w Lublinie.

Również w Białymstoku, Kielcach i Koszalinie średni czas sprzedaży mieszkania nie przekracza dwóch miesięcy. W Bydgoszczy i Łodzi do sfinalizowania transakcji dochodzi w ciągu trzech miesięcy od wystawienia oferty. Nieco dłużej muszą poczekać sprzedający z Torunia, Częstochowy, Legnicy i Poznania.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane